سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

وقتی هفته نامه منتسب به آیت ا... مصباح توسط مهاجرانی تحمل نشد

 در ادامه نیز راوی فیلم می گوید: "به اشاره آیت الله خامنه ای ده ها روزنامه و مجله توقیف می شود."

 اما این دروغ تاریخی در حالی از سوی بی بی سی بیان می شود که اولا تمامی روزنامه هایی که در آن دوره مورد برخورد قانونی قرار گرفتند نه به دستور رهبری، بلکه با حکم دادستان توقیف شدند و علت آن نیز تخطی روزنامه های مذکور از قانون بود اما آزادی بیان به سبک دولت اصلاحات و وزارت ارشاد مهاجرانی آنجا اوج گرفت که در اوج انتشار ده ها روزنامه و نشریه مکتوب اصلاح طلبان، هفته نامه پرتو سخن، ارگان موسسه تحت نظر آیت الله مصباح در قم نه تنها توقیف که به مدت 6 ماه لغو امتیاز شد. حجه الاسلام روانبخش دبیر سیاسی این هفته نامه در این باره می گوید:

 "جناب آقای دکتر مهاجرانی - وزیر ارشاد دولت اصلاحات- هفته نامه پرتو سخن را به تنهایی و بدون تشکیل جلسه، نه تنها توقیف بلکه لغو امتیاز کرد و این تریبون ما را در جامعه چند صدایی به مدت شش ماه بست! آن هم فقط به اتهام درج مقاله‌ای که در پاسخ به اظهارات آقای منتظری ما نوشته بودیم و طرحی که در آن از ماهنامه «صبح» گرفته شده بود و هیچ ربطی به آقای منتظری نداشت. نشریه ما را آن آقایانی که شعار آزادی بیان و زنده باد مخالف من می‌دادند، لغو امتیاز کردند در زمانی که اکثر قریب به اتفاق مطبوعات در اختیار جریان اصلاح‌طلبی بود. شش ماه تلاش کردیم تا اثبات شد که این نشریه هیچ تقصیری نداشته و بعداً دیوان عدالت اداری به این نتیجه رسید که ما مقصر نبودیم. حالا شما که طرفدار آزادی بیان هستید چطور شخص وزیر دستور می‌دهد که یک نشریه به خاطر درج یک مقاله بسته بشود؟

 نکته دوم این است که وقتی نشریه ما بسته شد، جار و جنجال راه نینداختیم؛ بلکه گفتیم اگر واقعاً مقصر هستیم، اشکال ندارد؛ ما تابع قانون هستیم. اگر هم مقصر نیستیم اجازه انتشار به ما بدهید. بعدا دیوان عدالت اداری به این نتیجه رسید حکمی که وزیر صادر کرده خلاف قانون بوده است و نشریه مجددا برگشت." (مناظره روانبخش و تاج زاده، دانشگاه کاشان، آبان ماه 1387)

 نظر رهبری درباره ترویج موسیقی و تقطیع آن در بی بی سی

 بی بی سی در ادامه مدعی می شود: "مردی که اهل موسیقی بود حتی به سلیقه جوانی خود هم شک کرده" و بعد سخنان رهبری در جمع اعضای هیئت دولت خاتمی مبنی بر عدم لزوم ترویج موسیقی در دانشگاه ها پخش می شود.

 در ادامه نیز هوشنگ اسدی می گوید: "اینجا گسست شروع می شود و هر چه جلوتر می رویم می بینیم این گسست بیشتر می شود بنابراین (رهبری) احساس می کند که روشنفکران جامعه قبولش ندارند. این شامل روشنفکران لاییک مثل اخوان نیست، می آیید جلوتر می بینید روشنفکران مذهبی هم در مراتب بعدی فاصله می گیرند."

 اما اولین دروغ بی بی سی آنجاست که جرات نمی کند سخنان  کامل رهبر انقلاب در جمع اعضای هیئت دولت خاتمی پیرامون موسیقی را پخش کند و با تقطیع و سانسور گزینشی آن، سعی می کند فضای کاملا متفاوتی را اصل سخنان رهبر انقلاب را به مخاطب القا کند. چرا که ایشان بعد از اینکه از ترویج موسیقی در دانشگاه ها گلایه می کنند می فرمایند ترویج موسیقی به این معنا نیست که می روند موسیقی حلال را ترویج می کنند و موسیقی غیر حلال را کنار می گذارند، خیر دقیقا عکس این است.

 لذا دقت در این عبارات نشان می دهد، علاقه به موسیقی هیچ تزاحمی با ترویح موسیقی به نحوی که ایشان آن را وصف می کنند ندارد و این رفتار غیر حرفه ای بی بی سی در تقطیع سخنان ایشان به خوبی دریوزگی سازندگان این فیلم تخریبی را نشان می دهد.

 رهبری با کدام دسته از روشنفکران اختلاف عقیده دارند؟

 هم چنین پیرامون ادعای اسدی نیز باید گفت، اولا اخوان ثالث متوفی 1369 است و مشخص نیست هوشنگ اسدی بر چه مبنایی از وی به عنوان روشنفکری که رهبری را قبول ندارد! نام می برد؟ اما اگر منظور اسدی روشنفکران به اصطلاح مذهبی همچون سروش، مجتهد شبستری و ... است، قطعا اختلاف نظر عمیق آنها با رهبر انقلاب نه تنها یکی از نشانه های محکم حقانیت ایشان است، که باید در تعریف روشنفکری دینی نیز تجدید نظر کرد چرا که افکار انحرافی عبدالکریم سروش تا جایی بود که حتی مرحوم سحابی از اعضای با سابقه نیروهای ملی مذهبی نیز در 3 اسفند ماه 87 در گفتگو با خبرگزاری فارس از انحرافات آشکار فکری وی و امثالهم سخن گفته بود:

 "بنده حرف آقای سروش و هم صحبت‌های آقای مجتهد شبستری را به هیچ وجه قبول ندارم. در قرآن کریم بارها تاکید شده است که «انا انزلناه قرآناً بلسان عربی مبین»‌ یعنی ما قرآن را به زبان عربی نازل کردیم در حالی‌که سروش و مجتهد شبستری می‌گویند قرآن بر پیامبر نازل شده اما زبان آن ارتباطی به وحی ندارد.

از طرفی اگر آقایان سروش و مجتهد شبستری قبول دارند که حضرت محمد (ص)، راستگو است نباید این حرف‌ها را بزنند. قرآن به اندازه‌ای روشن و مبین است که احتیاجی به این بحث‌ها ندارد ... از نظر عاقبت دنیوی، سروش با این روند به انزوا و گوشه‌گیری می‌رسد. اگر ایشان بخواهد تعصب بورزد و بر حرف‌هایش اصرار کند به سمت انزوا می‌رود ... ایشان حرف‌هایی می‌زند که بچه‌ها و جوانان را خراب می‌کند. آقای سروش ... صحبت‌هایش باعث انحراف فکری افراد است.

پایان بخش سوم ...

نوشته امیرحسین ثابتی



نوشته شده در چهارشنبه 90 آبان 18ساعت ساعت 8:8 عصر توسط منتظر| نظر بدهید

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin