سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

«میرحسین موسوی» در گفت و گو با نشریه تایمز لندن از آمادگی خود برای ملاقات با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در صورت بهبود روابط میان تهران و واشنگتن خبر داد.

«میرحسین موسوی» در گفت و گو با نشریه تایمز لندن از آمادگی خود برای ملاقات با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در صورت بهبود روابط میان تهران و واشنگتن خبر داد.

به گزارش عصر ایران، رقیب احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران در مصاحبه با این نشریه انگلیسی ، یک پیام آشتی جویانه به اوباما و غرب ارسال کرد؛ پیامی که به تعبیر تایمز، نشانه یک رویکرد بسیار متفاوت از سیاست های محمود احمدی نژاد است.

نخست وزیر سابق ایران و کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری در این گفت و گو اظهار داشت: "چنانچه روابط ایران و آمریکا بهبود پیدا کند، آماده ملاقات با باراک اوباماست و قصد دارد یک رویکرد بسیار متفاوت را در مناسبات خود با جهان خارج دنبال کند."

به نوشته تایمز این سیاستمدار مجرب موسپید که در حاشیه یک گردهمایی انتخاباتی در شمال تهران صحبت می کرد ، فاقد جذابیت های مردمی و به دور از سخنان تند رقیب مستقیمش در انتخابات 12 ژوئن به نظر می رسید؛ با این وجود موسوی حمایت اشخاص پرنفوذ اصلاح طلب مثل محمد خاتمی را جلب کرده و ستادهای انتخاباتی او در مرکز تهران مملو از داوطلبان جوان و مشخصاً پولدار است.

موسوی در پاسخ به این سئوال تایمز که آیا او از آمادگی ملاقات با اوباما برخوردار است اظهار داشت: "بله، اگر کارها طبق برنامه پیش برود با او ملاقات خواهم کرد."

وی با تاکیدبر این که اتخاذ تصمیمات راهبردی سیاست خارجی برعهده رئیس جمهور نیست ،وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات حتی اگر همان راهبرد و استراتژی ادامه داشته باشد، اقدام به «تغییر تاکتیک ها» خواهد کرد.

به نوشته تایمز، نخست وزیر سابق ایران در ادامه، پیام نوروزی ماه گذشته اوباما خطاب به ملت ایران را تحسین کرد.

هرچند موسوی علت واکنش محتاطانه مقامات ایرانی به این پیام را «تجربیات تلخ» 30 سال خصومت با آمریکا دانست اما گفت: "نظر شخصی من این است که آنچه باراک اوباما انجام داده ، یک گام به جلو است و اگر رئیس جمهور شوم تلاش خواهم کرد تا آن را مبنای کار قرار دهم."

در همین حال مهدی کروبی یک کاندیدای دیگر انتخابات ریاست جمهوری از جناح اصلاح طلب نیز به نشریه تایمز گفت که در صورت پیروزی در انتخابات به دنبال بهبود روابط با غرب و جبران برخی خسارات ناشی از چهار سال ریاست جمهوری کنونی خواهد بود.

تایمز می نویسد: "با این حال هیچ کدام از این دو کاندیدا قصد تعلیق برنامه غنی سازی اورانیوم که یکی از مهم ترین موضوعات در ایران امروز شناخته می شود را ندارند."

براساس این گزارش هرچند ستادهای انتخاباتی دو نامزد اصلاح طلب در نقاط مختلف ایران آغاز به کار کرده است اما همچنان احمدی نژاد، شانس اول پیروزی در انتخابات خردادماه به شمار می رود.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول نشریه کیهان به تایم می گوید: "رئیس جمهور در بین عامه مردم محبوبیت زیادی دارد، زندگی ساده و محترمانه ای دارد و در برابر ستیزه جویی های آمریکا ایستادگی کرده است."

هرچند مهدی، یک کارگر بازنشسته که ساکن همان منطقه است مایل به شرکت در انتخابات نیست اما محمود، یکی از زائران مرقد آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی معتقد است: وی و خیلی از افراد مثل او به احمدی نژاد در این انتخابات وفادار خواهند ماند.

محمود می افزاید: "من به احمدی نژاد رای می دهم. او خدمات زیادی برای کشور و به طور خاص برای بنده کرده است. چهار سال کافی نیست و او یک دوره دیگر نیاز دارد تا کار خود را به پایان برساند."

برپایه این گزارش حدود 46 میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن هستند اما تجربیات گذشته حاکی از شرکت بیش از نیمی از این افراد در انتخابات است. در انتخابات گذشته احمدی نژاد حدود 17 میلیون رای آورد.

دیپلمات های غربی معتقدند در حالی که تنها چند هفته به انتخابات باقی مانده اما رقابت ممکن است در آخرین دقیقه با ورود کاندیداهای جدید تغییر کند که این امر موجب تضعیف آرای اصولگرایان یا اصلاح طلبان خواهد شد.



نوشته شده در یکشنبه 88 اردیبهشت 6ساعت ساعت 2:42 عصر توسط منتظر| نظر بدهید
طبقه بندی: میرحسین موسوی احمدی نژاد انتخابات اوباما

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin