سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

وزارت بهداشت دولت منتخب فلسطین هشدار داد که منطقه نوار غزه به خاطر کمبود شدید انواع دارو و تجهیزات پزشکی به علت محاصره شدید رژیم صهیونیستی با خطر قریب‌الوقوع بروز فاجعه‌ای بهداشتی روبرو است.

دکتر "معاویه حسنین " ‌مدیر بخش امداد رسانی و اورژانس وزارت بهداشت فلسطین به خبرگزاری کویت "کونا " گفت: بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه با کمبود 140 قلم از مجموع 450 قلم دارو مواجه هستند.
وی افزود: کمبود انواع داروهای اصلی به علت ادامه جلوگیری رژیم صهیونیستی از ورود آنها به نوار غزه هر هفته بیشتر می‌شود.
حسنین هشدار داد که 130 کودک فلسطینی نیز به خاطر نبود شیرخشک مخصوص آنها از نوع "بی کیو " در غزه با خطر عقب‌ماندگی ذهنی روبرو هستند.
وی تاکید کرد که خطری واقعی جان بیماران را در نوار غزه به خاطر کمبود شدید دارو، تجهزات پزشکی و شیرخشک تهدید می‌کند.
رژیم صهیونیستی با اعمال محاصره علیه نوار غزه گذرگاههای این منطقه را به روی فلسطینیان بسته است. دولت مصر نیز با وجود درخواست‌های مکرر مردم کشورهای عربی و اسلامی، از بازگشایی دائم گذرگاه رفح به عنوان تنها گذرگاه ارتباطی فلسطینیان با جهان خارج خودداری می‌کند.
مسئولان مصری این گذرگاه را تنها برای مدت اندکی باز کرده و بار دیگر می‌بندد و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه کمی به این منطقه داده‌می‌شود که این وضعیت، مردم نوار غزه بویژه بیماران و مجروحان فلسطینی را با مشکل جدی مواجه کرده‌است.
در تجاوز رژیم صهیونیستی در 9 ماه پیش به نوار غزه بیش از یکهزار و 450 فلسطینی شهید و پنج هزار و پانصد نفر دیگر زخمی شدند.



نوشته شده در سه شنبه 88 مهر 21ساعت ساعت 9:1 صبح توسط منتظر| نظر بدهید
طبقه بندی: حقوق بشر غزه فاجعه

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin