سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دادگاهی مردمی در نوار غزه به جرم خیانت بزرگ به ملت فلسطین به حبس ابد و انفصال از مسئولیت‌های خود محکوم شد.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی "سما "، انجمن "کودک " فلسطینی " محاکمه مردمی و نمادین "محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان را بعد از تصمیم وی برای تعویق بررسی گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در شورای حقوق بشر این سازمان برگزار کرد.
"ریچارد گلدستون " رئیس کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در بررسی ابعاد جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اخیرا در گزارش نهایی خود اعلام کرد که این رژیم مرتکب جنایت جنگی شده است.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دهم مهرماه خواستار تعویق بررسی گزارش گلدستون در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شد که با اعتراضات گسترده مردم و شخصیت‌های فلسطینی روبرو گردید.
محاکمه محمود عباس در دادگاه مردمی رفح روز دوشنبه با قرائت شکایت نماینده نمادین دادستان آغاز شد که یک کودک فلسطینی نقش نماینده دادستان را ایفا و عباس را با ارایه مدارکی در اثبات درخواست وی برای تعویق گزارش گلدستون، به خیانت بزرگ متهم کرد.
نماینده دادستان اشاره کرد که عباس برای خارج کردن گزارش گلدستون از دستورکاری نشست شورای حقوق بشر با وجود تایید آن از طرف 33 کشور اصرار کرد و این تایید می‌توانست اسرائیل را آشکارا محکوم کند.
نماینده دادستان گفت: این عمل عباس مطابق قانون اساسی فلسطین و قانون مجازات‌ها خیانت در امانت و اقدام علیه منافع عالی ملت فلسطین به شمار می‌رود.
محمود عباس نیز از طریق فردی که به نمایندگی نمادین از وی سخن می‌گفت، از خودش دفاع کرد و گفت: نیاز ما به اقداماتی جدید و فشارهای اسرائیل و آمریکا واجب می‌نمود که تصمیم در جهت خارج کردن گزارش باشد.
وی افزود: تصمیم خارج کردن گزارش از طرف فلسطینی‌ها نبود زیرا فلسطین عضو شورای حقوق بشر نیست بلکه کشورهای عربی و پاکستان خواستار تعویق شدند.
قاضی دادگاه فورا نماینده نمادین پاکستان را فرا خواند که وی شهادت خود را در ارایه یک نامه کتبی خلاصه کرد که "ابراهیم خریشه " نماینده فلسطین در شواری حقوق بشر برای وی فرستاده و در آن به طور رسمی خواستار تعویق جلسه رسیدگی به گزارش گلدستون شده بود.
در این هنگام فردی که نمایندگی نمادین ابراهیم خریشه را برعهده داشت، فریاد زد و از قاضی خواست تا اجازه دهد از خودش دفاع کند و بعد از اجازه قاضی گفت: من یک سری رایزنی و مذاکرات برای جلب نظرات بیشتری در تایید گزارش گلدستون انجام دادم و لحظاتی پیش از رای گیری درباره آن، "صائب عریقات " در تماس تلفنی از من خواست تا درخواست رسمی تعویق رسیدگی به گزارش گلدستون را بنا به تصمیم محمود عباس بدهم و در آن موقع شوکه شدم و از عریقات خواستم که دستور کتبی محمود عباس را ارسال کند و هم اکنون تصویر نمابری که از دفتر تشکیلات خودگردان در رام الله به من رسید پیش روی شما است، اما من سپر بلا هستم.
هیئت منصفه دادگاه سپس به شهادت نماینده نمادین "سازمان‌های حقوق بشری " گوش فرا داد و در جریان آن تلاش‌های این سازمان‌ها برای صدور گزارش و ارجاع آن به شورای حقوق بشر سازمان ملل و بهت سازمان‌های حقوق بشری بعد از تصمیم برای خارج کردن گزارش از دستور کار شورای حقوق بشر سازمان ملل بیان شد و هئیت منصفه بعد از مشورت و رایزنی حکم دادگاه را در عمل به قانون اساسی فلسطین و قانون مجازات‌ها قرائت کرد و محمود عباس را به حبس ابد و انفصال از حکومت و واگذاری همه اختیارات وی به ریاست مجلس قانونگذاری فلسطین به مدت 60 روز محکوم کرد تا بعد از آن انتخابات جدید ریاست تشکیلات خودگردان برگزار شود.



نوشته شده در سه شنبه 88 مهر 21ساعت ساعت 8:57 صبح توسط منتظر| نظر بدهید
طبقه بندی: محمود عباس حبس حقوق بشر

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin