سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

روند بکار گیری و استخدام تشکل های دانشجویی به نفع جریان حاکم بر دانشگاه آزاد که پس از جدی شدن انتقادات دولت نهم و مجلس هفتم به اداره آن از سوی مدیریت این دانشگاه مصرانه دنبال می شود، با برگزاری جلسات انتقادی عباس سلیمی نمین وارد فاز جدیدی شده است به نحوی که این دانشگاه برای روسای تشکل های دانشجویی برهم زننده این جلسات تسهیلات ویژه ای همچون سهمیه پذیرش در مقاطع بالاتر و همچنین تخفیف بخشی از شهریه و اشتغال در دانشگاه را در نظر گرفته است.

در حالی که خاطره تلخ سواستفاده از تشکل های سیاسی دانشجویی و به انحراف کشیدن این تشکلها توسط اصلاح طلبان در دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی هنوز از ذهن فعالان دانشجویی پاک نشده است، دانشگاه آزاد اسلامی نیز که در سال های اخیر و با روی کار آمدن دولت نهم شاهد مطالبه جدی مقامات رسمی و دانشجویان درباره شیوه اداره آن دانشگاه بوده است، در اقدامی مشابه و برای کاهش فشارها سعی کرد برخی از تشکل های سیاسی این دانشگاه را به استخدام خود درآورد.

در همین راستا نماینده ویژه عبدالله جاسبی، در منطقه 9 کشور، طی نامه ای به رئیس دبیرخانه تشکلهای سیاسی این دانشگاه، از او درخواست کرد تا دو تن از دبیران فعال منطقه 9 را که در برنامه عباس سلیمی نمین به گفته وی "نقش خود را در دفاع از نظام دانشگاه کاملا به خوبی ایفا کرده اند، و کماکان فعالیت ایشان استمرار دارد"، با سهمیه ویژه در مقاطع بالاتر پذیرش کرده و و درصدی از شهریه آنها از باب قدردانی و تشویق تخفیف دهد.
حسین احمری در بخشی از این نامه با اشاره به درخواست دبیران تشکلها از جاسبی مبنی بر اختصاص سهمیه قبولی در مقاطع بالاترنوشته است:

در پاسخ به این تقاضا آقای دکتر جاسبی فرمودند: « این موضوع مصوبه مجلس است و برای تشکلها امکان پذیر نیست ولی پیشنهادتان را در غالب دیگری مطرح نمائید؛ لذا از سوی دبیران تشکلها دو پیشنهاد ذیل درخواست گردید:

فعالان سیاسی در کنکور کارشناسی ارشد یا دکترا شرکت نموده و فقط در صورتیکه نمره حد نصاب لازم در آزمون را کسب نمایند؛ دانشگاه در جذب نفرات ذخیره در هر واحد دانشگاهی که صلاح بداند پذیرش آنها را در اولویت قرار دهد.بسته به صلاحدید ریاست عالیه درصدی از شهریه فقط دبیران تشکلها از باب قدردانی و تشویق تخفیف منظور گردد.

وی در پایان نیز در معرفی دوتن از این مسئولان تشکلها می نویسد:

در پایان به استحضار حضرتعالی می رساند دو تن از دبیران فعال منطقه که در سناریوی عباس سلیمی نمین در دانشگاه فردوسی مشهد دفاع از نظام دانشگاه را کاملا به خوبی ایفا نمودند و کماکان فعالیتهای ایشان استمرار دارد با مشخصات ذیل نمره ی حدنصاب علمی را در آزمون ارشد 88 کسب نموده اند. امید است که در صورت امکان از لطف ریاست محترم بهره مند گردند.

نام و نام خانوادگی فرزند ش ش محل آزمون رشته انتخابی دبیر تشکل نمره حدنصاب نمره کل داوطلب
م.ا م 5171 تاکستان فقه و حقوق انجمن اسلامی 4000 4740
م.ک غ 113 مشهد معماری انجمن اسلامی 4000 4300

این در حالی است که اشخاص نام برده شده در این نامه که هم اکنون در دانشگاه آزاد واحد مشهد نیز شاغل می‌باشند، نقش تعیین کننده‌ای در بر هم زدن جلسات سخنرانی آقای سلیمی‌نمین در مشهد ایفا کرده‌اند.

پیش از این نیز سلیمی نمین بارها از تلاش برنامه ریزی شده برخی تشکلهای دانشگاه آزاد برای برهم زدن سخنرانی های افشاگرانه وی پیرامون دانشگاه آزاد خبر داده بود. چنانکه اغلب سخنرانی های وی در سال گذشته توسط طیف مذکور به درگیری کشیده شد.



نوشته شده در سه شنبه 88 مهر 21ساعت ساعت 8:53 صبح توسط منتظر| نظر بدهید
طبقه بندی: دانشگاه آزاد سلیمی نمین

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin