سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

در خبر‌ها آمده بود که 60 درصد کسانی که به عنوان طرفداری از میرحسین دست به آشوب زده و اغتشاش کرده‌اند، اصلا در انتخابات رأی نداده‌اند. اینها که پر و پاقرص‌ترین هواداران میرحسین هستند و حتی حاضرند برای وی خودشان را به خطر بیندازند، 60 درصدشان اصلا در انتخابات شرکت نکرده‌اند. در زیر دیگر احتمالات بررسی می‌شود:

* بعید نیست از 40درصد معترضان که در انتخابات شرکت کرده‌اند، 25درصد به کروبی و محسن رضایی رأی داده باشند و 15 درصد هم رأی خود را به صورت سفید به صندوق‌ها ریخته باشند، باز محتمل است.
* احتمال دارد زهرا رهنورد به دلیل لر بودن کروبی به شیخ اصلاحات رأی داده باشد.
* بعید نیست میرحسین موسوی به احمدی‌نژاد رأی داده باشد؛ موسوی آذری است و احمدی‌نژاد هم چندی فرماندار و استاندار مناطق آذری‌زبان بوده و احتمال رأی دادن میرحسین به احمدی‌نژاد 90 درصد وجود دارد.
* از آنجایی که رئیس ستاد کروبی به میرحسین رأی داده، احتمال دارد رئیس ستاد موسوی هم به کروبی رأی داده باشد.
* میرحسین 40‌هزار ناظر پای صندوق‌ها داشته است. این ناظران البته از ثبت هرگونه سند و مدرکی مبنی بر تخلف در انتخابات عاجز بوده‌اند ولی خود موسوی اعتقاد دارد که الا و بلا در انتخابات تقلب شده. با این حساب بعید نیست 70 درصد از این
40 هزار ناظر موسوی رای خود را به احمدی‌نژاد داده باشند. 10 درصد به کروبی، 10 درصد هم به رضایی، مابقی هم آرای باطله.
* احتمال دارد رای واقعی موسوی بنابر موارد فوق، کمتر از 5 میلیون بوده باشد. جا دارد شورای نگهبان آرای میرحسین را مورد بازبینی قرار دهد.
* اگر ناظران موسوی که معتمدان او هستند به وی رای نداده باشند، این احتمال وجود دارد که اعضای ستاد و هواداران وی نیز به طریق اولی به نامزد دیگری غیر از موسوی رای داده باشند و با این حساب شاید رای میرحسین از آرای باطله بیشتر ولی از آرای محسن رضایی کمتر باشد.


شیرین عبادی سولانا را به دخالت
در امور ایران واداشت
ایرنا: خاویر سولانا، مسؤول کمیته سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه گذشته در دیدار با شیرین عبادی عملیات برقراری مجدد نظم در تهران و چند شهر دیگر را خشن خواند. بر‌اساس این گزارش، عبادی در دیدار با این مقام بلندپایه اروپایی وضعیت ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری بویژه حقوق بشر را تشریح کرد و سولانا نیز از اعمال خشونت علیه معترضان در تهران و نیز روزنامه‌نگاران ابراز نگرانی کرد و سپس هر دو طرف بر ضرورت برخورد مسالمت‌آمیز با معترضان تاکید کردند. بنا‌بر این گزارش، سولانا همچنین در این دیدار به عبادی درباره حمایت اتحادیه اروپا از تلاش برای متقاعد کردن مقامات ایران به منظور رعایت حقوق بشر در موضوع مربوط به انتخابات اطمینان خاطر داده است.

آمریکا از سفارتخانه‌های انگلیس
و فرانسه اطلاعات می‌گیرد
ایرنا: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی آورده است: کاخ سفید از سفارتخانه‌های فرانسه و انگلیس در تهران درباره ایران اطلاعات دریافت می‌کند. علاوه بر این، وزارت خارجه آمریکا دفتر کوچکی در شهر دوبی امارات متحده عربی دارد که به وسیله آن تحولات ایران را رصد می‌کند. به نوشته این روزنامه، از آنجایی که ایران خبرنگاران خارجی را اخراج کرده، دولت آمریکا باید اطلاعات خود را از طریق ویدئوهایی که به شکل غیرحرفه‌ای در برخی سایت‌هاست به دست بیاورد که به گفته مقامات آمریکایی، این اطلاعات ناقص خود باعث پیچیدگی‌هایی شده و باراک اوباما را از اتخاذ موضع به شکل عمومی درباره حوادث اخیر در ایران دچار سردرگمی کرده است.

خبرنگار روزنامه واشنگتن‌تایمز بازداشت شد
فارس: مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد خبر بازداشت خبرنگار یونانی‌الاصل روزنامه واشنگتن تایمز آمریکا در تهران را تایید کرد.محسن مقدس‌زاده گفت: این خبرنگار یونانی‌الاصل بارها برای کارهای خبری رسانه‌های مختلف به کشور ما سفر کرده است، ولی بنده از جرم وی اطلاعی ندارم. مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد اظهار داشت: از همه خبرنگاران خارجی در ایران می‌خواهیم در چارچوب قوانین ما عمل کنند زیرا در صورتی که اقدام علیه امنیت ملی و جاسوسی انجام دهند، توسط نهادهای نظارتی و امنیتی دستگیر و تحویل مقامات قضایی می‌شوند.



نوشته شده در چهارشنبه 88 تیر 3ساعت ساعت 9:59 صبح توسط منتظر| نظر بدهید
طبقه بندی: انتخابات طنز سیاسی

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin