سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

گروه سیاسی: با ادامه یافتن تجمعات خیابانی بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران، هزینه‌های مالی و جانی زیادی به افراد مختلف در دوران پس از اعلام نتایج انتخابات 22 خرداد ماه‌‌ وارد آمد اما تاکنون بیانیه‌نویسانی که مردم و هوادارانشان را تشویق به حضور در خیابان‌های تهران و ادامه تجمعات غیر قانونی و به تبع آن به وجود آوردن اغتشاشات اخیر می‌کردند،‌ مسؤولیت عواقب نامه‌نگاری‌ها و بیانیه‌های خود را به عهده نگرفته و باز هم از هوادارانشان درخواست دارند که به تجمعات غیرقانونی ادامه دهند. اما همانطور که رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر از ایجاد شرایط لازم برای تعقیب قضایی میرحسین موسوی به دلیل تحریک مردم و هوادارانش به ایجاد آشوب‌های خیابانی و بر هم زدن نظم عمومی داده بود، فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس اعلام کردند، خسارات مالی و جانی مسائل اخیر کشور برعهده نامزد شکست خورده اصلاح‌طلبان در انتخابات دهم است که با انتشار بیانیه‌های مختلف شرایط را برای اقدامات ضدامنیتی آشوبگران و اغتشاشگران آماده کرده است.

مردم از نوشته‌های موسوی در امان نیستند
عضو کمیسیون قضایی مجلس در این‌باره گفت: مردم از زبان و نوشته‌های موسوی در امان نیستند و او با این بیانیه‌ها امنیت را برهم زده است. سید سلمان ذاکر درباره بیانیه‌های پی‌در‌پی موسوی اظهار داشت: پس از سخنان مقام معظم رهبری که فصل‌الخطاب همه دعواهای سیاسی بود باید آنهایی که اسلام و امام امت و اصل ولایت را قبول داشتند، دست از این کار‌ها برمی‌داشتند. وی خاطر نشان کرد: متأسفانه نه تنها عده‌ای دست از این کار برنداشتند بلکه اعلام جنگ کرد‌ند که این خود زشت‌ترین حرکت در طول تاریخ و در طول نظام جمهوری اسلامی است از فردی که تا دیروز دم از قانون و قانون‌گرایی و دم از قانون اساسی و احترام به مردم و دموکراسی می‌زده و امروز راه قانون را فراموش می‌کند و به خاطر دنیای یک‌عده، خودش را به آب و آتش می‌زند.ملک محمدی،‌ نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در نطق میان دستور روز گذشته با بیان اینکه نتیجه انتخابات را نمی‌توان با تجمع غیرقانونی، تخریب مغازه‌ها و مساجد تغییر داد، گفت: با توجه به اینکه تمام سیاسیون دنیا و رسانه‌های بیگانه نظر خود را به تهران معطوف کرده‌اند، چرا باید اینگونه رفتارها انجام شود و مردمی که با آرای خود به رئیس‌جمهور محبوب رای داده‌اند، باید تحت تاثیر مردم تهران قرار بگیرند؟ وی خطاب به میرحسین موسوی با بیان اینکه تا دیر نشده به قانون تمسک جویید؛ تصریح کرد: اجرای عدالت اجتماعی نیاز به قانون دارد و افرادی که مدعی قانون‌مداری هستند باید به این امر توجه ویژه داشته باشند و این امر را نباید فراموش کرد که همه در برابر قانون مساوی هستند‌ و باید پاسخگوی اعمال خود باشند.
باید در برابر اظهار نظر بیگانگان هم پاسخگو باشد
محمد نبی حبیبی، ‌دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نیز ضمن تاکید بر برخورد قضایی با کسانی که مردم را برای حضور در خیابان و اغتشاشگران را برای ایجاد نا‌امنی در کشور ترغیب کرده‌اند، گفت: به نظر ما اولین کسی که به اظهارات مسؤولان کشورهای غربی درباره آشوب‌های اخیر باید پاسخ بدهد شخص آقای میر‌حسین موسوی است، ‌ما به ایشان نصیحت می‌کنیم به اردوگاه مردم و قانون برگردند و بیش از این برای دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب خوراک تهیه نکنند. حبیبی با اشاره به قانونگریزی موسوی و ارائه نکردن مستندات ادعا‌هایش درباره انجام شدن تقلب در انتخابات گفت: شما به جای قبول خواست قانونی، طرفدارانتان را به خیابان‌ها دعوت می‌کنید. آقای موسوی شما که 8 سال نخست وزیری این کشور را داشته‌اید به مسائل امنیتی آشنا هستید، شما اول ادعا می‌کنید که دستگاه‌های اجرایی و نظارتی دروغ گفته‌اند و تقلب کرده‌اند و بعد از همین مردم که عده‌ای از آنها عصبانی هم شده‌اند، می‌خواهید که به نحو مسالمت‌آمیز به خیابان‌ بیایند!!! چه تضمینی می‌دهید که همراه همان مردمی که به دعوت شما به خیابان‌ها آمده‌اند، افراد مسلح و اغتشاشگر که با بی‌تدبیری شما خودشان را در صف طرفداران شما جای داده بودند، به خیابان‌ها نیایند و مردم را نکشند‌؟
رفتار غیر مدنی
محمد عظیمی، سخنگوی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی اما معتقد است که موسوی نیز به ر فتارهای شاه خائن دچار شده است و به دنبال قدرت است. وی در این‌باره گفت: موسوی هم امروز به دنبال قدرت است زیرا اگر به دنبال خدمت به مردم بود، به رای آنان احترام می‌گذاشت. وی گفت: تحریک عده‌ای در جامعه برای ایجاد اغتشاش، نشان‌دهنده نوعی رفتار غیرمدنی است که از موسوی سر زده است. وی تاکید کرد: ولی این گروه‌ها بدانند که نظام جمهوری اسلامی برای مردم ایران است و برای خدمت به آنان و از روی رای آنان آمده است و آنان نمی‌توانند با این فعالیت‌هایشان پایه‌های نظام را سست کنند بلکه بدانند که نابودی‌شان نزدیک است. اما غیر از شخصیت‌های سیاسی که اعلام کردند میرحسین موسوی باید پاسخگوی رفتارها حامیانش در ایجاد آشوب‌های خیابانی شد،‌ ‌گروه‌های مختلف سیاسی و مردمی نیز به اینگونه رفتارها اعتراض کردند و خواستار برخورد قانونی و قضایی با وی شدند. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: خسارات مالی و جانی مسائل اخیر کشور بر عهده کسانی است که اعتراضات خود را از راه‌های غیرقانونی پیگیری می‌کنند. در این بیانیه آمده است: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به اشخاصی که چه آگاهانه و چه ناآگاهانه، چه مستقیم و چه غیرمستقیم موجب پدید آمدن اینگونه نا آرامی‌ها و قانون‌شکنی‌ها شده‌اند، در هر سطحی از سطوح حاکمیت کشور هستند هشدار می‌دهد که اگر به این زمینه‌سازی‌ها پایان ندهند، در ادامه هر خسارت جانی و مالی پیش بیاید، به عهده آنان است.در این بیانیه همچنین تاکید شده است: با توجه به اینکه طبق نظر عقلای نوع بشر، سرپیچی از قانون سرآغاز دیکتاتوری است، هر کس از راه غیرقانونی اعتراض و اغتشاش کند به نام حق‌تعالی و برای دفاع از آزادی، جنبش دانشجویی مسلمان اقدامات آنان را به اشد وجه پاسخ خواهد داد. بسیج دانشجویی دانشکده خبر نیز در بیانیه‌ای با بیان اینکه میرحسین موسوی بدون ارائه سندی روشن و استدلالی محکمه پسند و منطقی، مدعی وقوع تقلب در انتخابات شده‌، آورده است: این ادعا که توهینی بزرگ به میلیون‌ها رأی دهنده بود، با دعوت ایشان و اطرافیانشان به تجمعات غیرقانونی همراه شد که متأسفانه به وقوع وضعیت آشوب و تعرض به نوامیس، اموال شخصی و عمومی و شهادت جمعی از هموطنانمان از جمله چند بسیجی جان بر کف انجامید. در این بیانیه آمده است: بسیج دانشجویی این دانشگاه بنا بر وظیفه شهروندی، اخلاقی و انقلابی خود از جناب آقای میرحسین موسوی به دلیل برنتافتن رأی اکثریت، ادعای بدون سند «تقلب» و مخدوش کردن چهره نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور، تخطی از قوانین موضوعه انتخاباتی، اتکا به اهرم‌های غیرقانونی به منظور ابطال انتخابات و در نتیجه بسترسازی برای آشوب و ناامنی، به مراجع محترم قضایی شکایت کرده است و نامبرده را مسؤول شهادت هموطنان عزیزمان بویژه شهدای بسیجی می‌داند.
پاسخگوی خون‌های ریخته شده
در عین حال، جامعه اسلامی فرهنگیان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است: جامعه اسلامی فرهنگیان به عنوان فراگیرترین تشکل فرهنگیان کشور ضمن حمایت از بیانات شفاف و راهگشای ولی امر مسلمین که همواره فصل‌الخطاب نیروهای مومن به انقلاب بوده است، از نامزدهایی که موفق به کسب اکثریت آرای ملت نشدند درخواست می‌کند، ضمن احترام به آرای حداکثری مردم مومن و غیور ایران اسلامی، از فرمایشات معظم له تمکین کرده و طرفداران خود را به پرهیز از تجمعات در میادین و خیابان‌ها و حفظ نظم و آرامش دعوت کنند تا امکان رسیدگی به اعتراضات مستند از مجاری قانونی فراهم شود. اما برخورد قضایی با این نامزد انتخاباتی که با صدور بیانیه‌هایی تا به حال بدون آوردن مستندات لازم، ‌بارها آرای انتخاباتی مردم را مخدوش دانسته و خواستار ابطال تمامی آرا بوده است، ‌در حالی به درخواست عمومی فعالان سیاسی تبدیل شده که خانواده شهدای اخیر نیز خواستار برخورد قضایی با وی شدند. حاج ابراهیم رجب‌پور، همسر و پدر دو تن از قربانیان آشوب‌های اخیر ضمن درخواست برای برخورد قضایی با عوامل اغتشاشات اخیر گفت: این را نمی‌دانم که چه کسی به سمت همسر و فرزند من شلیک کرده است اما این را به خوبی می‌دانم که وزارت کشور آن روز سه‌بار گفت راهپیمایی حامیان آقای موسوی مجوز ندارد و غیرقانونی است. حاج‌ابراهیم رجب‌پور گفت: بروید هرجا می‌خواهید اعلام کنید که ابراهیم رجب‌پور گفت اگر حامیان آقای موسوی و خود ایشان این راهپیمایی بدون مجوز را برگزار نمی‌کردند، الان همسر و دختر من زنده بودند؛ من طرفداران ایشان را مقصر کشته شدن عزیزانم می‌دانم و این را هرجا که لازم باشد می‌گویم، چه در خانه‌ام و چه در دادگاه.

 



نوشته شده در چهارشنبه 88 تیر 3ساعت ساعت 9:57 صبح توسط منتظر| نظر بدهید
طبقه بندی: میرحسین جنایت تهران

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin