سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

دکتر محمود احمدی‌نژاد که 4 سال قبل، 4 تیر 84، اولین نشست خبری خود را به‌عنوان منتخب مردم برگزار کرد، امروز 24 خرداد نیز بار دیگر به جمع خبرنگاران داخلی و خارجی آمد تا به سؤالات آنان که بیش‌تر متمرکز بر آشوب‌های خیابانی شکست‌خورده‌های انتخاباتی است، پاسخ دهد.

رئیس‌جمهور در این نشست خبری هنگامی که در برابر چند سؤال درخصوص آشوب‌های خیابانی تهران قرار گرفت، این رفتارها را به رفتار برخی تماشاگران فوتبال تشبیه کرد که پس از باخت در یک مسابقه، دست به رفتارهای خشونت‌آمیزی هم می‌زنند اما طبیعی است که پس از زمان کوتاهی، این رفتارها پایان می‌یابد.

احمدی‌نژاد گفت: در انتخابات قبل هم دشمنان شبهاتی نسبت به برگزاری انتخابات در ایران وارد می‌کردند و در طول این 30 سال نیز به همین رویه عمل کردند چرا که معتقدند انتخابات باید نتیجه دلخواه آنان را داشته باشد.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان و منتخب ملت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در ابتدای سخنان خود در اولین نشست خبری پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: خدا را سپاسگزارم که بار دیگر عظمت و عزت ملت ایران رقم خورد و به واقع انتخابات در ایران، واجد مفاهیم و معانی فراوانی است و در ایران انتخابات به عنوان یک امر اصیل درآمده است. حقیقتاً در کشورمان ملت حاکم است و انتخاب ملت، یک انتخاب آزاد و واقعی است.

*رأی ملت بزرگ ایران تابع جریان‌ها و گرایشات نیست

وی عنوان کرد: انتخابات اخیر در ایران یکی از پرشورترین انتخابات معاصری بود که رقم خورد و در ایران، مردم هستند که تصمیم می‌گیرند به چه کسی رأی دهند و احدی نمی‌تواند مردم را تابع خود کند. رأی ملت بزرگ ایران تابع جریان‌ها و گرایشات نیست و ملت براساس اندیشه و آگاهی تصمیم می‌گیرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به شور و نشاط و آگاهی ملت ایران در ماههای اخیر خاطرنشان کرد: تک تک مردم حضور در انتخابات را یک وظیفه اجتماعی می‌دانند و آنچه که برای مردم مهم است، اول حضور و پس از آن تحکیم پایه‌های وحدت ملی و تقویت امید به آینده و در جایگاه دوم، انتخاب فردی است که بتواند آمال و آرزوی‌های آنان را بهتر محقق کند و انتخابات ایران الگوی جدیدی از مردم‌سالاری متکی بر اخلاق و ارزشهای اسلامی را به نمایش گذاشته است.

رئیس جمهور دموکراسی لیبرال و بریده از اخلاق را فاقد عنصر مردم و نقش مردم در جامعه دانست و اضافه کرد: در کشورهایی که تابع لیبرال دمکراسی هستند چند حزب با مجموعه‌ای محدود حاکم هستند و در واقع مردم از عرصه کنار گذاشته می‌شوند و انتخابات و سیاست امری حرفه‌ای می‌شود.

وی در بیان ابعاد دیگری از ویژگی‌های دموکراسی لیبرال بیان کرد: در دموکراسی لیبرال، ارزش‌ها و اخلاق کنار می‌روند و این دموکراسی مبنای ظلم و بی‌عدالتی و جنگ و تجاوز به انسانها می‌شود و امروز بخش وسیعی از مشکلات جهان ناشی از کنار گذاشتن اخلاق است.

رئیس جمهور منتخب ملت افزود:‌ در ایران، مردم‌سالاری برآمده از اخلاق است و بعد از 30 سال در جمهوری اسلامی حضور مردم و اثرگذاری آنان بسیار گسترده‌تر از روز اول است و اخلاق در جامعه ما شکوفاتر از 30 سال گذشته شده است. ملت ایران ملتی با اهداف و آرمانهای بلند است؛ ملتی باهوش، مستقل، طرفدار راستی و درستی و عدالت و متنفر از فریب و دروغ و تجاوزکاری است و این ملت به حق خود قانع است و هرگز به حقوق و سرزمین‌ دیگر چشم‌داشتی نداشته و همواره در برابر زورگویان با قدرت ایستاده است.

احمدی‌نژاد گفت: ملت شجاع ایران از تهدیدها نمی‌هراسند و ملتی اخلاقی هستند و از لاابالی‌گری‌های سیاسی به دور بوده و یک ملت مقتدر در عالم است و همواره خواهان پیشرفت تعالی برای خود و همه ملت‌هاست. معتقد هستیم نظامات برآمده از 2 جنگ جهانی نظامات ناقض حقوق بشر به شمار می‌‌روند و نیاز جدی امروز دنیا، نظاماتی برآمده از انسانیت، پایبندی به حقوق و احترام به حق ملت‌هاست و امروز همه دست در دست هم برای برپایی یک نظام انسانی در جهان همراه شویم.

وی ادامه داد: دوران تصمیم‌گیری چند کشور برای سرنوشت ملت‌ها به پایان رسیده است و امروز باید همه و همه در مدیریت جهان با هم مساوی و عادلانه مشارکت کنند و اداره جهان بدون مشارکت همگانی قابل مدیریت نیست.
رئیس جمهور ملت ایران را ملتی دارای الگوی مدیریت مبتنی بر ارزشهای اخلاقی خواند و اظهار داشت: این الگو قابل ارائه به همه جهان است و ملت ما یک جبهه گسترده از تبلیغات رسانه‌ای رسانه‌هایی را شاهد است که از گذشته خود عبرت نگرفتند و به واسطه وابستگی و نظام‌های سلطه علیه ملت ما موضع گرفتند و خواست‌شان خارج کردن ملت ایران از مسیر روشن حرکت به سوی پیشرفت و تعالی است.

وی یادآور شد: امروز می‌بینیم که در گوشه و کنار همچنان هستند افرادی که از گذشته‌ها عبرت نگرفتند اما ملت ما به تبلیغات آنان گوش ندادند و من توصیه می‌کنم که جهان نیازمند تغییر است و با این شیوه قابل مدیریت نیست و ملت ایران با هوشیاری دست آنها را خوانده و در افقی‌ بالاتر در حال حرکت است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: ملت ایران در پی ساختن است و دنبال اصلاح محیط سیاسی جهان مبتنی بر صلح پایدار بر مبنای احترام و عدالت و پاکی است و مطلقاً مناسبات مبتنی بر دروغ‌گویی را به رسمیت نمی‌شناسند و همواره نشان داده که با یک حرکت اعتقادی راه خود را ریشه‌دار به پیش برده است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات ایران که با مشارکت بیش از 84 درصدی واجدین شرایط برگزار شد، آن را حماسه‌ای بزرگ خواند و خاطرنشان کرد: این حماسه عظیم ضربه‌ای اساسی بر پایه‌های نظام ظالمانه جهان است و ملت ایران نشان دادند که مصمم‌تر و پایبندتر به مسیر امام، شهیدان و مسیر انقلاب هستند و همچنان اهل منطق و تعامل آن راه بیداری که در متن اول انقلاب بوجود آمد امروز بسیار عمیق‌تر در دل و جان و عمل نسل سوم جاری است و این حرکت نقطه عطفی در تاریخ معاصر جهان به شمار می‌رود و ملت ایران اجازه نخواهد داد دیگران برای او تصمیم بگیرند.

*هیچ شخصی سندی مبنی بر خدشه دار بودن انتخابات ارائه نداده است

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور منتخب کشورمان در ادامه نشست خبری امروز عصر خود با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی ظرفیت کشور ایران را یک ظرفیت بالا و گسترده عنوان کرد و افزود: ملت ایران این ظرفیت و شایستگی را دارد تا تصمیمات و اقدامات بزرگی در عرصه‌های مختلف انجام دهد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: در 4 سال قبل، تمرکز دولت بر توسعه زیرساخت‌ها بود و بسیار روشن است که این رویکرد در دولت دهم به سمت توسعه بخش‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی و سیاسی حرکت خواهد کرد.

وی ملت ایران را شایسته جایگاه رفیع در جهان دانست و تأکید کرد: دولت برآمده از مردم به دنبال تحقق این خواسته ملت عزیز ایران خواهد بود.

رئیس جمهور کشورمان اضافه کرد: ساختن تمامی ایران براساس عدالت و برداشتن موانع از برابر ملت و پافشاری بر عدالت و اجرای آن برای همه در هر رنگ، لباس و جایگاه از اهداف مهم دولت دهم خواهد بود و این رویکرد روشن آینده ما است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال نماینده شبکه خبر اظهار داشت: در انتخابات قبل هم دشمنان شبهاتی نسبت به برگزاری انتخابات در ایران وارد می‌کردند و در طول این 30 سال نیز به همین رویه عمل کردند چرا که معتقدند انتخابات باید نتیجه دلخواه آنان را داشته باشد و اگر نتیجه غیر از آنچه که می‌خواهند بشود آنها ناراحت شده و راهی جز زدن حرف‌های بیهوده ندارند.

وی با ببان این سؤال که غربی‌ها به چه استنادی این حضور گسترده مردم را زیر سؤال می‌برند، اظهار داشت: نزدیک به 40 میلیون نفر در انتخاباتی که نظام بسیار قانونی منسجم و دقیقی دارد شرکت کردند و از آنجایی که این انتخابات متعلق به ملت است، برگزاری و نظارت بر آن نیز برعهده همین مردم است چرا که برای مثال اعضای شعبات اخذ رأی از خود مردم تشکیل می‌شوند و ستاد انتخابات کشور فقط تدارکات انتخابات را برعهده دارد و از مدیریت مردمی آن پشتیبانی می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه هنوز ندیده‌ام کسی سندی مبنی بر خدشه وارد کردن در انتخابات داشته باشد، گفت: آنها به این جهت انتخابات را زیر سؤال می‌برند که نتیجه بدست آمده مورد دلخواه و انتظار آنها نیست پس این افراد باید انتظار خود را درست کنند.

وی مسیر ملت را یک مسیر روشن دانست و افزود: این حرفها مربوط به 4 سال قبل است و امروز همه 40 میلیون نفر که در انتخابات شرکت داشتند و 25 میلیون نفری که به من رأی دادند در صحنه هستند و در مقاطع مختلف حماسه‌های بزرگی می‌آفرینند و باور من این است که هر 40 میلیون نفر مخالف رسانه‌های غربی در انتخابات ایران هستند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤالی در خصوص آینده ایران و آمریکا اظهار داشت: مواضع ما قبلاً در این زمینه اعلام شده و ما امروز مشغول بررسی مواضع کشورها در قبال انتخابات و نوع رفتار آنها نسبت به مردم ایران هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یک ماه قبل گفتم که آماده مناظره با رئیس جمهور آمریکا هستم و در موضوع هسته‌ای نیز اعتقاد دارم که این مسئله متعلق به گذشته است و ما در یک مشارکت جهانی برای خلع سلاح هسته‌ای اعلام می‌کنیم که این مسائل باید با مشارکت و براساس عدالت، احترام و منطق حل‌وفصل شود و ما آمادگی داریم تا از همه توان و اقتدار خود برای چالش‌های جهانی بر مبنای صلح و امنیت پایه‌دار استفاده کنیم.

در ادامه این نشست خبری، نماینده روزنامه کیهان با اشاره به نامه ساختارشکنانه هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب آن را یادآور ماجرای خیانت‌کارانه منتظری به امام(ره) دانست و گفت که 2 تن از کاندیداها پس از پایان انتخابات نه تنها به نامزد پیروز تبریک نگفتند بلکه با صدور بیانه‌های تحریک‌آمیز و ساختارشکنانه در تلاشند تا 18 تیری دیگری به وجود آورند با این تفاوت که در گذشته عناصر اصلی در سایه بودند اما امروز این افراد در مقابل چشم مردم هستند، از رییس جمهور پرسید: شما چه تدابیری در مقابل آنها دارید در حالی هم‌اکنون اطلاع داریم در جلسات مخفیانه به ادامه کار خود پافشاری می‌کنند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال گفت: در انتخابات روز جمعه ملت ایران پیروز شدند و معتقدم اگر بقیه افراد جامعه نیز امکان مشارکت داشتند شرکت می‌کردند چرا که این از خصوصیات مردم ایران است.

وی اعتراض برخی نامزدها را طبیعی دانست و افزود: برخی در گذشته بسیار تبلیغ کردند اما امروز که دیدند رأی نمی‌آورند دست به این کارها می‌زنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری گذشته که خودشان برگزارکننده بودند باز به نتیجه اعتراض داشتند اما این موارد از نظر ما فاقد ارزش حقوقی بوده و مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: این اعتراضات مانند یک مسابقه فوتبال است که وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد هواداران آن عصبانی شده و دست به اقداماتی می‌زنند و ما نیز با صبر و حوصله کار را دنبال می‌کنیم.

وی آزادی در کشور ایران را نزدیک به مطلق دانست و ادامه داد: افراد آزاد هستند تا نظرات خود را بگویند و می‌بینیم که گاهی کارهای خودشان را نیز زیر سؤال می‌برند اما مهم این است که کار در مسیر قانونی خود جلو برود و اگر کسی اشکالی دارد قانون اساسی آن را پیش‌بینی کرده و می‌تواند تا پایان امروز مستندات خود را به شورای نگهبان ارائه کند و این شورا نیز همیشه نشان داده است که بدور از هر‌گونه مسامحه‌ای و تنها براساس قانون عمل می‌کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌ فاصله آرا آنقدر زیاد است که هیچ‌کس نمی‌تواند انتخابات را زیر سؤال ببرد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر همکاری برخی اغتشاشگران با اتحادیه اروپا در ایجاد تحصن‌های مختلف در کشور گفت: بعید است در ایران کسی پیدا شود که بخواهد با اتکا بر بیگانگان هدف خود را جلو ببرد و ملت ایران اگر بفهمند کسانی می‌خواهند با توکل بر بیگانگان دست به اقداماتی بزنند در برابرشان می‌ایستند.

وی افزود: فضای سیاسی ایران آنقدر باز است که دیدیم 3 نفر در مقابل یک نفر ایستاند و بیش از 3 برابر از رسانه‌ ملی استفاده کردند و در حالی که مدت قانونی تبلیغات 20 روز است از 3 ماه قبل تمام تحرکات و تبلیغات رقبا از رسانه ملی منعکس می‌شد و حتی فعالیت‌های عادی هیئت دولت برای اینکه تبلیغ نشود از تلویزیون پخش نمی‌شد.

منتخب مردم در انتخابات دهم ریاست جمهور ادامه داد: البته برخی افراد با سوءاستفاده از این فضا اقدام به ترویج اخبار دروغ و کذب می‌کنند اما الان انتخابات تمام شده و موقع دوستی‌ها و برادری‌هاست و حالا اگر برخی دوست دارند این راه را ادامه دهند این فضا باز است و همیشه بوده و کشور آزاد نیز همین است و این مسائل چندان قابل توجه نیست.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ‌البته دستگاه قضایی با کسانی که بخواهند از طریق بیگانگان کوچکترین اقدامی کنند برخورد قاطع خواهد کرد و برخی افراد احساساتی هستند و فکر می‌کنند حتماً باید نامزد مورد نظر آنان پیروز شود اما الان که شکست خورده‌اند باید به آنها گفت که چکار به امکان عمومی و مردم دارید؟

وی در پاسخ به خبرنگار توکیو شیمبون مبنی بر احتمال حمله نظامی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: چه کسی جرأت این کار را دارد؟ ما معتقدیم هیچ قدرتی نمی‌تواند ایران را تهدید کند چرا که امروز شرایط دنیا عوض شده و دوران ملت‌هاست و زمان اندیشه و منطق است و تغییر و تحولات بزرگی در دنیا رخ داده است.
رئیس جمهور منتخب ایران مقتدر و طرفدار صلح، عدالت و برادری است ولی از مواضع خود قدرتمندانه دفاع می‌کند.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: ما هیچ احتمالی نمی‌دهیم که کسی چنین حماقتی کند و حمله نظامی به ایران را در دستور کار خود قرار دهد چرا که دنیا امروز به سمت عدالت و گفت‌وگو پیش می‌رود.

وی در پاسخ به خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه شرایط امروز جامعه با 4 سال گذشته تفاوت دارد، گفت: امروز دیدگاه ملت ما به مسائل منطقه‌ای و جهان تفاوت کرده است و ایران در یک رویکرد سازنده روبه‌ جلو حرکت می‌کند و روشن است که اراده بر ساختن ایران و رفع موانع از پیش‌رو به سرعت انجام می‌شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به مشکلات داخلی از جمله مسکن، اشتغال و تولید علم اظهار داشت: با اقداماتی که در 4 تا 5 سال آینده مدنظر قرار خواهد گرفت این مسائل حل خواهد شد و دیگر قابل طرح نخواهد بود و در مسائل بین‌المللی نیز رویکردها عوض شده و دنیا به سمت عدالت، گفت‌وگو و صلح پیش ‌می‌رود.

*فعلا بنای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها را ندارم

در ادامه محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور کشورمان و منتخب ملت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال خبرنگار شبکه العالم درباره احتمال سفر احمدی‌نژاد به مصر برای شرکت در اجلاس سران غیرمتعهدها که پرسید آیا این سفر می‌تواند یک گام برای مستحکم‌تر شدن روابط ایران با مصر و کشورهای عربی باشد؟ بیان داشت: رابطه ما با کشورهای عربی رابطه خوب و برادرانه است، البته با بعضی از آن‌ها نوساناتی داشته است که ناشی از دخالت‌های دیگران است و رویکرد اصلی ما توسعه روابط دوستانه و برادرانه است.

وی از سفر قریب‌الوقوع یکی از سران عربی به کشورمان خبر داد و گفت: بارها ما به کشورهای عربی سفر کرده‌ایم و آن‌ها نیز به کشور ما سفر کرده‌اند و بنده علاقمند بودم که به مصر سفر کرده و در این چهار سال تلاش کردم که مناسبات با مصر از سیطره‌ دخالت دیگران بیرون بیاید و پیشرفت محسوسی را دنبال کند. حالا اتفاقات افتاده؛ اما هنوز مطلوب نیست و فعلا بنا ندارم در اجلاس سران غیرمتعهدها شرکت کنم مگر این‌که شرایط تازه‌ای پیش بیاید که در این‌باره تصمیم‌گیری می‌کنیم.

خبرنگار دیگر خارجی در سئوالی با اشاره به صدور حکم اعدام یک قاتل 22 ساله در سال گذشته در ایران از سوی قوه قضائیه و اجرای آن حکم، از رئیس جمهور پرسید آیا تضمینی هست که در دوره آینده دولت شما اعدام افراد متوقف شود؟ گفت: ما به طور اصولی مخالف اعدام و کشتار انسانها هستیم و با کشتن حتی یک مورچه هم مخالفیم، منتها نظام قضایی کشورها تابع قوانین خودشان است و در این راستا کم اعدام در بسیاری از کشورهای دیگر نیز پیش بینی شده است.

احمدی نژاد با اشاره مجدد به استقلال قضایی ایران از قوای مجریه و مقننه،اظهار داشت: البته به قوه قضائیه توصیه می‌کنم ملاطفت بیشتری در این باره داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد که حقوقدانان ایران با حقوقدانان دیگر کشورهای دنیا درباره فلسفه مجازاتها گفتگویی داشته باشند تا در این زمینه به تفاهم برسند.

رئیس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه ایران مبنی بر این که برخی ادعا می‌کردند که اکثریت خاموشی در ایران هستند که برای نظام تهدید به حساب می‌آیند حال با توجه به مشارکت بیش از 80 درصدی و رای اکثریت به کاندیدای اصولگرایان، چه پاسخی به این گونه تحلیل‌ها دارید؟گفت: آنهایی که بر اساس ذهنیت خود مسائل را تحلیل می‌کنند اشتباه می‌کنند؛ از 46 میلیون واجدین شرایط رای دادن نزدیک به 40 میلیون نفر در این انتخابات رای دادند، آیا معنایش این است که 6 میلیون نفر دیگر اپوزیسیون هستند؟ این یک تصور غلط است.

وی با اشاره به رای 29 میلیونی ملت در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و افزایش 11 میلیونی آرا در این دوره نسبت ره دوره گذشته تصریح کرد: نسبت آْرا در هر دو دوره بین کاندیداها یکسان توزیع شد؛ یعنی 65 درصد رای دهندگان جدید به دولت فعلی و 32 درصد دیگر به رقیب رای دادند؛ بنابراین این درست نیست که بگوییم اگر این حدود 10 میلیون نفر رای ندهد و اگر در انتخابات شرکت کند حتماً به آنها رای خواهد داد یک لوس‌بازی است.

رئیس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگر خارجی درباره جایگاه هنر و هنرمندان در دولت آینده بیان داشت: هنر و هنرمندان ایرانی در حال شکوفایی است و مطمئن باشید در دوره آینده این رشد چند برابر خواهد شد و شما شاهد حضور گسترده هنرمندان ایرانی در عرصه‌های جهانی خواهید بود.

*حلقه دولت دهم منحصر به افراد فعلی نیست

رئیس جمهور منتخب مردم در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سؤال که آیا دولت دهم با آمریکا مذاکره‌ای مستقیم خواهد داشت یا نه، اظهار داشت: ما هر پیشنهادی را بررسی می‌کنیم و این پیشنهاد است نه سوال.

احمدی‌نژاد در خصوص برنامه‌های عملی دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: ما در دولت قبل تلاش کردیم که ساختار، چرخش‌ کارها و مسیر را به گونه‌ای اصلاح کنیم که تخلفی صورت نگیرد و موفقیت‌هایی داشتیم و نقاطی که می‌توانست مورد سواستفاده قرار بگیرد کنترل شد و حالا باید به گذشته برویم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه دولت دهم از وزرای دولت نهم استفاده می‌کند یا نه خاطرنشان کرد: ویژگی‌های گزینش همکارانم را شب گذشته اعلام کردم که این ویژگی‌ها با اعتقادات ما سازگاری دارد و از همه کسانی که در خود احساس توانایی می‌کنند دعوت می‌کنم و طبیعی است دوستانی که در دولت نهم بوده‌اند نیز مورد ارزیابی قرار بگیرند و حلقه دولت بعد منحصر به افراد فعلی نیست.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال یک خبرنگار خارجی در خصوص وضعیت زنان در ایران، اظهار داشت: زنان در ایران از حقوق بالاتر نسبت به مردها برخوردار هستند و اگر بخواهیم بگوییم تبعیضی است این تبعیض نسبت به مردان است و دستگاه‌های حقوقی ما مراعات زنان را کرده‌اند و زنان از دریافتی بیشتری برخودار هستند، بحث‌های حقوقی جایگاه خاص خود را دارد و نظام حقوقی نظام پیچیده‌ای است که باید در جای خود مورد بررسی قرار گیرد با این حال ما در دولت تصویب کردیم که شرکت‌های بیمه دیه‌های زن و مرد را برابر پرداخت کنند و باز هم از این کارها می‌کنیم و ما زن و مرد را در مقابل هم نمی‌دانیم بلکه مکمل یکدیگر می‌دانیم.

احمدی‌نژاد در خصوص قانون "از کجا آورده‌اید " اظهار داشت: در دولت جدید این قانون را با اصلاحاتی به مجلس ارائه خواهیم کرد و این قانون مربوط به مسئولان می‌باشد تا شخصی از مسئولیت خود سواستفاده نکرده باشد.

رئیس جمهور در ادامه در خصوص اجلاس 1+5 و بسته پیشنهادی دولت دهم، گفت: دولت و شرایط سیاسی در حال تغییر است و بسته‌ای که ما پیشنهاد می‌دهیم ناظر بر وقایع روز دنیا است ولی پایه‌های آن ثابت و مبتنی بر عدالت، احترام، منطق و گفت‌وگو است و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک آماده شود.

وی در خصوص تغییر مدیران در دولت دهم اظهار داشت: ملت ایران ملت بسیار رشیدی است و صدها هزار انسان شایسته دارد و مشکل ما انتخاب از میان آنها است.

احمدی‌نژاد در خصوص همکاری با جهان عرب و کشورهای همسایه، اظهار داشت: ما خواهان رابطه برادرانه با همه ملت‌ها به خصوص کشورهای اسلامی، عربی و همسایه و توسعه روابط همه جانبه می‌باشیم و تلاش‌هایمان را هم کرده‌ایم البته در دولت جدید این تلاش‌ها شکل دیگری به خود خواهد گرفت و ما در برابر مستکبرین محکم‌تر خواهیم بود.

رئیس جمهور منتخب دوره دهم در پایان در خصوص نقدهایی که از طرف رقبایش مطرح شد، اظهار داشت: ما در این 4 سال به توهین‌ها و تهمت‌ها هم اعتراض نکردیم و می‌خواستیم از نقدها استفاده کنیم و دایره مشورت‌های دولت بسیار گسترده است و من در هفته چندین جلسه دارم و این جلسات گسترده‌تر می‌شود.

منتخب دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درادامه نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران خارجی درباره مشروعیت دولت دهم و وضعیت آزادی و نیز سانسور برخی از مطبوعات و همچنین رفتار نیروی انتظامی با برخی از اغتشاشگران گفت: در کشوری که 85 درصد مردم در انتخابات مشارکت دارند و بیش از 62 درصد به یک نامزد رای می‌دهند و نیز در منافع ملی خود متحد بوده و همه ارکان آن براساس رای ملت است،‌ سخن از مشروعیت داشتن دولت نابجاست.

وی خطاب به این خبرنگار تصریح کرد: شما از کجا می‌دانید که مردم 40 میلیون آرا را قبول ندارند. آیا با این 40 میلیون نفر تماس داشته‌اید؟ اشتباه شما این است که با چند نفر که دوست شما هستند تماس می‌گیرید و این گزارشات را به دولتمردان خود منعکس می‌‌کنید که این اشتباهی بزرگ است.

احمدی‌نژاد افزود: اگر می‌خواهید جمعیت مردم را ببینید 2 ساعت دیگر می‌توانید در میدان ولیعصر تهران حضور یابید یا این‌که به جمعیت چند هزار نفری مردم در دانشگاه شریف که 3 روز پیش گردهم آمده بودند توجه کنید.

وی خطاب به این خبرنگار خاطرنشان کرد: شما نگران ملت ایران نباشید چرا که در ایران آزادی نزدیک به مطلق است.

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به سئوالی درباره مهمترین اولویت‌های کاری دولت دهم اظهار داشت: رفع مشکلات و خدمت‌رسانی یکی از اولویت‌های کاری دولت دهم است. چرا که مشکلاتی همچون اشتغال ، مسکن و تورم وجود دارد و باید دولت جدی‌تر برای رفع این مشکلات پیگیری و تلاش کند.

وی برداشت موانع از پیش پای ملت و نیز مقابله با خودخواهی‌ها ، دسته‌بندی‌ها و نیز اجرای عدالت را از دیگر اولویت‌های دولت دهم برشمرد که مردم خواستار آن هستند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که در دوران انتخابات شکاف‌هایی میان گروه‌های سیاسی به وجود آمد آیا برای ترمیم این شکاف برنامه‌ای دارید؟ خاطرنشان کرد: این مطلب درستی است؛ اگرچه این شکاف بین ملت وجود ندارد. زیرا که همه مردم با هم دوست بوده و همچون خانواده باهم منسجم هستند.

وی اضافه کرد: همان طور که در شب گذشته هم گفتم از همه برای ساختن کشور دعوت می‌کنم تا دست به دست همدیگر در راستای ایرانی آباد تلاش کنند.

منتخب دهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در دوره آینده گفت: هما‌ن‌طور که قبلا هم اعلام کرده‌ایم جمهوری اسلامی ایران آماده گفت‌و گو براساس منطق ، احترام و عدالت است و این ویژگی ملت ایران است.

وی ادامه داد:‌ من قبل از انتخاب خود نیز اعلام کرد‌ه ام که اگر برگزیده ملت شوم برای مناظره در صحن سازمان ملل از آقای اوباما دعوت خواهم کرد. چرا که معتقدیم ریشه مشکلات جهانی باید شناسایی شود و به صورت روشن درباره آن گفت‌وگو و تعامل صورت گیرد.اگرچه در مقاطعی افرادی تلاش کردند که خواسته خود را بر ملت ما تحمیل کنند که طبیعی است ملت ایران زیربار هیچ گونه تحمیلی نخواهد رفت.

احمدی‌نژاد توانمندی امروز دولت را چندین برابر گذشته دانست و درعین حال گفت: دولت دهم با تجربه‌ای که از 4 سال کار مدیریتی دارد مورد استقبال گسترده‌‌تر مردم قرار گرفته است و در برابر مسائل جهانی با همان منطق گذشته آماده تعامل و گفت‌وگو هستیم.

خبرنگاری نظر وی را درباره به کارگیری ایرانیان خارج کشور در اداره کشورجویا شد که احمدی‌نژاد پاسخ داد: من دیشب هم از همه ایرانیان داخل و خارج برای مشارکت و پیشرفت ایران اسلامی دعوت کردم. شورای عالی ایرانیان خارج از کشور بستری مناسب برای ارتباط همه هموطنان با ساختارهای کشور است و امروز این سازمان ارتباط خوبی با ایرانیان خارج کشور در 26 کشور جهان برقرار کرده است که امیدواریم با این ارتباط شاهد حضور و مشارکت هموطنان خارجی در اداره ایران باشیم.

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به سئوال خبرنگار یکی از رسانه‌‌های آمریکایی که علت بازداشت تعدادی از عوامل اغتشاشات اخیر را جویا شد و نسبت به ناامنی در کشور اصرار می‌ورزید، گفت:‌ وضعیت کشور بسیار خوب است و امروز ایران با ثبات‌ترین کشور جهان است. درایران قانون حاکم است وهمه در برابر قانون مساوی هستند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات 22 خرداد خاطر نشان کرد: در یک مسابقه فوتبال ممکن است تماشاچیان از وضعیت تیم خود ناراضی بوده و دست به اغتشاش بزنند از این رو برخورد با آنان طبیعی است. معتقدم این بازداشت‌‌ها مشکلی در برابر ملت ایران نیست چرا که 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند و همین‌ ها پاسدار انتخابات خواهند بود.

احمدی‌نژاد خطاب به این خبرنگار خارجی تاکید کرد که در فرهنگ ایرانی حزب بازی به معنای غربی وجود ندارد و همه مردم با یکدیگر صمیمی هستند و به هرکس که دوست دارند رای می‌دهند.ازاین رو رای دادن آنها به افراد گوناگون موجب ناراحتی میان آنها نمی‌شود.

وی ایران را در آستانه جهشی بزرگ عنوان کرد و گفت: مسلما در چهار سال آینده جایگاه ایران در جهان بسیار برجسته‌تر می‌شود و خواهیم دید که پیشرفت‌‌های آن 10 برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: ایران در 4 سال آینده به یکی از قدرت‌های اقتصادی جهان تبدیل می‌شود.

رئیس‌جمهور ایران اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره اذعان مسئولان آمریکایی بر حضور پرشور ملت ایران در انتخابات 22 خرداد و این که گفته‌اند آماده مذاکره با ایران هستند خاطرنشان کرد: انتخابات ایران چیزی نیست که آن را کوچک به شمار بیاورند. انتخابات در ایران همه اش عظمت است.

وی با بیان این‌که ایران از پایه‌های اصلی تمدن بشری است و بدون ایران تمدن ، فرهنگ و اداره جهان معنا ندارد تاکید کرد: جایگاه بین‌المللی ایران امروز بسیار روشن است و بدون حضور ایران کسی راهبردی برای خروج از وضع موجود ندارد چرا که راه حل‌های ایران انسانی و فرهنگی و تمدنی و برپایه عشق و محبت است.

احمدی‌نژاد همچنین گفت که در اجلاس سازمان ملل شرکت می‌‌کند.



نوشته شده در دوشنبه 88 خرداد 25ساعت ساعت 10:39 صبح توسط منتظر| نظر بدهید
طبقه بندی: احمدی نژاد انتخابات نتیجه

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin