سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

بالاخره تابویی چند ده ساله شکسته شد و اسامی برخی افراد آن‌هم در رسانه ملی در برنامه‌ای زنده از سوی رئیس‌جمهور کشور مطرح شد، برخی‌ها که به قول دکتر با دست خالی آمدند و میلیاردر شدند، کسانی که در استات‌اویل نقش داشتند و هیچ برخوردی با آن‌ها نشد و بارها وقتی داد دانشجویان عدالتخواه و آرمانگرا بلند می‌شد که چرا این اسامی منتشر نمی‌شود قانون را علم کرده و ناکارآمدی خودشان در مبارزه با مفاسد اقتصادی را مخفی می‌کردند.

وقتی در جلسات خصوص نیز به برخی از آقایان دست‌اندرکار در قوه قضائیه اعتراض می‌شد که چرا در فلان و بهمان پرونده کاری نکردید می‌گفتند که به صلاح نظام نیست و ملت را نسبت به نظام اسلامی بدبین خواهد کرد و سال‌ها به همین منوال گذشت و افرادی نیز توانستند با ایجاد باندهایی مخوف در بخش‌های متعددی از قوای سه‌گانه نفوذ کرده و مبارزه با مفاسد را کند کرده یا بعضاً از حرکت بازدارند.

احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور مکتبی نیز در اوایل دوران ریاست‌جمهوریش اعلام کرد که قصد داشته اسامی برخی از مفسدان اقتصادی را مطرح کند اما به توصیه دوستان مشفق صرفنظر کرده‌است که این امر در آن زمان مورد اعتراض بسیاری از عدالتخواهان قرار گرفت؛ عده‌ای نیز که منافع خود را در خطر می‌دیدند با ارائه مستندات قانونی اعلام اسامی مفسدان قبل از محکومیت را نادرست عنوان کردند اما هیچگاه به این مسئله توجه نشد که این دور باطل کی باید شکسته‌شود و چه کسی جرات ورود به حیات خلوت این باندهای مخوف را خواهد داشت.

دور باطل از این قرار است که از یکسو قوه قضائیه به دلایل متعدد در مبارزه با مفسدان اقتصادی ناکارآمد بوده و از سوی دیگر هم تا قوه قضائیه کسی را محکوم نکند امکان انتشار اسامی وجود ندارد و برخوردی هم با آن‌ها صورت نمی‌گیرد لذا این معضل به دستاویزی برای دشمنان نظام و انقلاب تبدیل شده‌است، آن‌ها در عین حال که از قوه قضائیه در برخورد با مطبوعات متخلفشان و جاسوسان و زندانیان سیاسی دل خوشی ندارند و هزاران ناسزا و فحش را نثار این قوه کرده‌اند اما در این حوزه مدافع قوه شده و می‌گویند هر چه قوه قضائیه بگوید و این هم از عجایب و رفتارهای دوگانه مدعیان است.

چند سال پیش دکتر الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در برنامه‌ای که از سوی جنبش عدالتخواه دانشجویی در دانشگاه تهران و با عنوان " مراسم ختم مبارزه با مفاسد اقتصادی" برگزار شد عنوان کرد که مطمئن باشید مبارزه با مافیای قدرت و ثروت بدون هزینه نخواهد بود و تا زمانی که ما در این راه شهیدی نداده‌ایم مطمئن باشید که مبارزه جدی اتفاق نیفتاده است.
متاسفانه در بین مفسدان اقتصادی علاوه بر افراد جریان اصلاح‌طلبی از جریان اصولگرایی و برخی افراد نهادهای ارزشی نیز وجود دارند و این مسئله باعث شده تا عده‌ای که ترس جان، مال، آبرو، فرزندان و... را دارند در مبارزه با این افراد توجیه بیاورند که برخورد با مفسدان باعث آبروریزی نظام می‌شود لذا همه از دام قانون در می‌رفتند و برای من همیشه سئوال بود که در این شرایط چه کسی جرات خواهد کرد این تابو را بشکند و اسامی مفسدانی را که در گوشه و کنار لانه کرده‌اند را منتشر کرده و آن‌ها را رسوا کند.

اما احمدی‌نژاد بالاخره تحملش تمام شد و برخی اسامی را اعلام کرد البته نه به عنوان مفسدان اقتصادی، بلکه کسانی که باید بیایند و در مورد ثروت خود پاسخ بدهند که از کجا آمده‌است.
آقای رجبعلی مزروعی در جایی گفته‌بود که من یک میلیارد سرمایه دارم و آن هم حاصل 30 سال خدمتکزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
ما کاری به این کارها نداریم، فقط می‌گوییم آقایان اموال خود را اعلام کرده و نحوه بدست آوردن آن را برای مردم بگویند و هر کس از راه حلال کسب کرده نوش جانش اما هر کس از راه رانت و غارتگری و ... به ثروت‌های بادآورده دست پیدا کرده باید از حلقومش بیرون کشیده شود.

شایذ برخی آقایان و مسئولین و... در مقابل احمدی‌نژاد موضع گرفته و نسبت به اعلام برخی اسامی اعتراض کنند اما اکنون شرایطی پیش آمده که مردم دیگر کوتاه نیامده و خواستار پاسخگویی جدی آقایان نسبت به مسایل مطرح شده هستند و احمدی‌نژاد را هم رها نخواهند کرد و از او خواهخند خواست تا هم اسامی دیگران را نیز اعلام کند و پیگیر موضوع باشد لذا به نظر می‌رسد مبارزه جدی با مافیاها کلید خورده‌است.
باید دید نخستین شهید مبارزه با مافیای اقتصادی چه کسی خواهد بود و دید آیا آقایان مدعی عدالتخواهی که متاسفانه در مجلس برای بستن گلوگاه‌ها کار موثری انجام ندادند و وقت خود را صرف مقابله با دولت مکتبی نهم کردند آیا وارد صحنه مبارزه با مفاسد خواهند شد.



نوشته شده در شنبه 88 خرداد 16ساعت ساعت 10:19 صبح توسط منتظر| نظر
طبقه بندی: احمدی نژاد انتخابات مناظره

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin