سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

نماینده مردم تهران با یادآوری حوادث تلخ دوران اصلاحات تاکید کرد: در انتخابات 22 خرداد به کسی رای دهیم که حافظ روح انقلاب و ضامن عزت و پیشرفت کشور است. مردم در 22 خرداد اجازه تکرار حوادث تلخ دوران اصلاحات را نخواهند داد.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس غلامعلی حداد عادل رئیس سابق مجلس شورای اسلامی که در مراسم چهل و ششمین سالگرد شهدای 15 خرداد 42 در محل گلزار شهدای این واقعه سخن می‌گفت اظهار داشت: "باید از تجربه سال‌های گذشته عبرت بگیریم و حوادث 10 سال گذشته همچون غائله 18 تیر که ستون انقلاب یعنی ولایت فقیه را نشانه گرفته بود فراموش نکنیم و اجازه ندهیم حافظه تاریخی ملت محو شود "
وی اظهار داشت: امروز بعد از 30 سال درک امام خمینی (ره) در میان نیست و بیستمین سال فراغ او را به سوگ می‌نشینیم اما چراغی که آن رهبر فرزانه و شهیدان انقلاب بر افروخته‌اند روشن‌تر از همیشه می‌درخشد.
وی افزود: امروز پرچم انقلاب اسلامی به دست فرزند خلف امام راحل است و او در مسیری که بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی در برابر ما گشوده حرکت می‌کند و پرچم انقلاب را بر دوش گرفته و با ولایت بر امت ما را در خط مستقیم رهنمون است.
نماینده مردم تهران در مجلس هشتم گفت: مردم ایران همواره از مرجعیت پیروی کرده‌اند و با اطاعت از مقام ولایت همیشه در صحنه حاضر بودند و حکم امام را همچون احکام شرعی واجب می‌دانند.
حداد عادل افزود: حضرت امام هرگاه به عنوان مرجع سخنی به میان آوردند مردم اطاعت پذیر ما به خاطر آنکه کلام نافذ ایشان از ناحیه یک مرجع بزرگ دینی بیان شد، عمل به آن را واجب دانستند و این رویکرد تفاوت عظیمی در صحنه سیاسی این مرز و بوم ایجاد کرد.
وی ادامه داد: راز پیروزی انقلاب اسلامی پیروی مردم از ولایت فقیه و دینی بودن رنگ انقلاب ما بود و حضور مردم در صحنه دوام و بقای انقلاب ما را تضمین کرد.
"انقلاب اسلامی نتیجه دخالت دین در سیاست است و در طول سی سال گذشته دشمنان انقلاب همواره تلاش کردند دین را از سیاست جدا کنند و راه مبارزه با انقلاب ملت ایران را در قطع رابطه دین و سیاست و برپایی حکومت غیر دینی دیدند "
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی اعتقادی به شعارهایی چون دموکراسی و حقوق بشر و آزادی ندارند بلکه می‌خواهند با تمسک به این شعارها از دخالت دین در حوزه سیاست جلوگیری کنند و با اطلاع از اینکه مردم ایران اسلامی از فرمان ولایت اطاعت می‌کنند، می‌خواهند قدرت عظیم معنوی بسیج توده‌ها را از انقلاب بگیرند.
حداد عادل افزود: امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی به یک کشور پیشرفته تبدیل شده و ما در عرصه صنعت و توانمندی‌های دفاعی به خود اتکایی رسیده‌ایم و کشوری هسته‌ای شده‌ایم و از رشد علمی بالایی برخورداریم و بعنوان تنها کشور اسلامی که ماهواره به فضا پرتاب کرده باعث افتخار جهان اسلام شده‌ایم.
وی ادامه داد: امروز قدرت‌های بزرگ هر تصمیمی که می‌خواهند در منطقه بگیرند بدون دخالت ایران به نتیجه نمی‌رسند و نفوذ معنوی ایران در کشورهای منطقه و تحرک و تحول در لبنان و فلسطین و موج بیداری اسلامی ناشی از انقلاب اسلامی.
رئیس سابق مجلس اظهار داشت: تعجب می‌کنم برخی افراد در کشور ما به اشتباه قهر و غمزه برخی از دولت‌های اروپایی را دلیل خفت و خواری ایران و ایرانی می‌دانند ولی باید بدانند که دفاع از حقوق مظلومان نشانه قدرت ماست.
حداد عادل افزود: اگر رئیس جمهور ما در اجلاس ژنو به دفاع از حقوق مظلومان پرداخت و وزاری خارجه رژیم صهیونیستی و چند کشور حامی این رژیم نامشروع صحنه را ترک کردند باعث خواری ما نیست چرا که معلوم است مخالفان حرف حق از حقیقت گریزانند و ما نباید به خاطر معدودیی زورگو و تمامیت خواه از مواضع اصولی خود عدول کنیم.
وی اضافه کرد: بعد از اهانت سلمان رشدی به ساحت قدسی پیامبر اسلام (ص) حضرت امام فتوای بزرگ تاریخی را علیه این مرتد ملعون صادر کرد و سفرای کشورهای اروپایی به نشانه اعتراض با قهر کشور ما را ترک کردند اما این موضوع باعث عقب‌نشینی ما نشد و قدرت ایران بر جهان اسلام باعث شد رشدی خود را به حبس ابد محکوم کند و به خفت ابدی دچار شده است.
نماینده تهران در مجلس هشتم با تاکید بر اینکه باید بدون توجه به خوشایند و بدآمد دیگران به وظیفه خود عمل کنیم اظهار داشت: برخی اوقات از اینکه برخی افراد در برنامه‌های تبلیغاتی برای خود مسائلی را مطرح می‌کنند حیرت می‌کنم چرا که معتقدم آنها تصور نادرستی از موضوعات دارند و از حقیقت آگاهی ندارند.
حداد عادل افزود: در موضوع فن‌آوری هسته‌ای که از حقوق مسلم ماست امروز ایران نسبت به 4 سال گذشته دست بالا را دارد و قدرت‌های زورگویی که اجازه نمی‌دادند حتی 20 سانتریفیوژ را برای آزمایش راه‌اندازی کنیم از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و از ما برای گفتگو دعوت کردند.
وی ادامه داد: آقای اوباما دو روز پیش در قاهره رسما اعلام کرد: استفاده از فناوری هسته‌ای حق ایران است و همین فرد اعتراف می‌کند که امریکا طراح کودتای 28 مرداد علیه ملت ایران بود و این سخن به معنای عذرخواهی به زبان دیپلماسی است که نشان از عزت و اقتدار ایران اسلامی دارد.
رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در طول سی سال گذشته به یاد ندارم که خواسته باشیم برای موضوعی در داخل کشور تصمیم‌گیری کنیم و خارجی‌ها به ما امر و نهی کنند که چگونه باید عمل کنیم.
حداد عادل افزود: انقلاب اسلامی پای بیگانگان و دست اجانب را از کشور ما کوتاه کرد و بزرگترین دستاورد انقلاب این است که ایرانیان که در گذشته در معادلات و محاسبات جهانی اثرگذار نبودند امروز حضوری موثر در صحنه بین‌الملل دارند و به الگویی برای ملت‌های آزادیخواه تبدیل شده‌اند که باید قدردان این نعمت باشیم.
وی ادامه داد: از نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف اداره کشور است و مهمترین جلوه این حضور انتخابات است که مردم با تصمیم خود منتخبانی را در مقام رئیس جمهور یا نمایندگی مجلس برمی‌گزینند.
"ملت ایران با حضور در انتخابات مردم‌سالاری دینی را به نمایش می‌گذارد و ثابت کرده در این کشور دموکراسی وجود دارد و این حضور پرشور در صحنه امریکا و همپیمانان او که به شعار دموکراسی متوسل شده‌اند تا بر ملت‌ها و منابع آنها استیلا یابند خلاء سلاح کرده است. "
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم گفت: حضور مردم ایران در صحنه انتخابات، تبلیغات دشمنان را خنثی می‌کند و آنها که می‌دانند تصمیم‌گیری مردم در بیمه کردن انقلاب در مقابل دخالت‌های آنها موثر است دنبال خارج کردن ملت از صحنه هستند.
حداد عادل افزود: هفته‌ای که پیش روی ماست هفته‌ای سرنوشت ساز است و انتخابات بیست و دو خرداد بسیار مهم است و مردم باید بر استمرار همان راه اعتقاد به ولایت که در این 30 سال طی کرده‌ایم مهر تاییدی دیگر بزنند.
وی ادامه داد: مردم در انتخابات آزادند و همه نامزدها محترم هستند اما بسیار مهم است که مراقب باشیم در این انتخابات به کسی رای دهیم که بهتر از دیگران می‌تواند روح انقلاب که اعتقاد به ولایت فقیه است حفظ کند.
"باید از تجربه سال‌های گذشته عبرت بگیریم و حوادث 10 سال گذشته همچون قائله 18 تیر که ستون انقلاب یعنی ولایت فقیه را نشانه گرفته بود فراموش نکنیم و اجازه ندهیم حافظه تاریخی ملت محو شود " رئیس فراکسیون اقلیت در مجلس ششم اظهار داشت: مردم از سال 81 در انتخابات مختلف مسیر درستی را در پیش گرفتند و اصولگرایی را بر کشور حاکم کردند و دلیلی ندارد در انتخابات ریاست جمهوری دهم که جمعه آینده برگزار می‌شود این راه را گم کرده و مسیر دیگری را انتخاب کنند.
حداد عادل افزود: امروز برخی در دانشگاه‌ها برای رای بیشتر حرف‌های عجیب و غریب می‌زنند و بگونه‌ای از دانشجوی زندانی صحبت می‌کنند که گویی زندان‌های ما پر از دانشجو و زندانی سیاسی است در حالیکه ادعای آنها واقعیت ندارد.
وی تصریح کرد: در مجلس ششم برای بررسی موضوعی تحت عنوان دانشجویان سیاسی زندانی یک جلسه غیرعلنی با حضور فرمانده وقت نیروی انتظامی برگزار شد و آقای قالیباف گفته بود که پلیس با دانشجویی برخورد کرده که در خوابگاه دانشجویان دختر با استفاده از کپسول گاز قصد خراب‌کاری داشت که کار او سیاسی نبوده و نباید بخاطر آنکه مجازات می‌شود مورد حمایت قرار گیرد.
"کسانی که می‌گویند اگر رئیس جمهور شوید زندانیان سیاسی را آزاد می‌کنیم اول باید بگویند که از کدام دانشجو سخن می‌گویند در حالیکه حداکثر شاید 20 دانشجو در زندان باشند که البته معلوم نیست آن‌ها هم به دلایل سیاسی به زندان افتاده باشند ".
رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: کسانیکه با سخنان خود چهره‌ای خشن و زشت از انقلاب اسلامی ترسیم می‌کنند و با ادبیات بیگانگان و مطابق میل دشمنان سخن می‌گویند و برای داغ شدن موضوع به دروغ‌پردازی متوسل شده‌اند قطعا به کشور خدمت نمی‌کنند.
حداد عادل افزود: در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی نماینده حقوق بشر سازمان ملل به ایران سفر کرده بود و در همان زمان برخی مدعی وجود زندانیان سیاسی در سطحی گسترده در کشور بودند ولی نماینده حقوق بشر سازمان ملل پس از بررسی‌ها گفته بود در حالیکه در کشورهای دیگر هزاران زندانی سیاسی وجود دارد و در ایران تعداد آنها کمتر از 25 نفر است بگونه‌ای سر و صدا راه‌انداخته‌اید که تصور دیگری شده بود و برخی افراد مغرض و نادان زمینه تبلیغ علیه ما را فراهم کرده بودند.
وی ادامه داد: در مجلس ششم یک روز نماینده‌ای از سازمان ملل قصد بازدید و ملاقات با برخی مسئولان را داشت اما همان زمان دو نماینده فریب خورده که سعی می‌کردند با سیاه‌نمایی آبروی نظام را ببرند در گوشه‌ای بر زمین نشستند و بالای سر خود تابلویی قرار دادند تا خود را متحصن نشان دهند که به آنها گفتم این کار شما به ضرر شما و کشور است و نباید این کار را انجام دهید.
ملت ناآرامی‌ها و فتنه‌ها و آشوب‌هایی را که در گذشته صورت گرفته به یاد دارند و در چند انتخابات اخیر با تغییر مسیر کار درست را انجام داده‌اند و انتظار داریم در انتخابات بیست و دوم خرداد هم با در نظر گرفتن مساله ولایت فقیه بعنوان ستون اصلی انقلاب به کسی رای دهند که پاسدار خون شهدا و ضامن عزت ایران در سطح دنیا و در داخل هست.
نماینده تهران در مجلس هشتم گفت: بدون تردید در کشور مشکلاتی وجود دارد و همه باید تلاش کنیم این مشکلات رفع شود اما باید مواظب باشیم با بکار انداختن حافظه خود راه اصلی را گم نکنیم و در مسیری که امام (ره) مشخص فرموده و رهبر معظم انقلاب ما را در آن مسیر رهنمون هستند گام برداریم و با انتخاب درست به دوام عزت و پیشرفت کشور کمک کنیم.
به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس غلامعلی حداد عادل نماینده تهران در مجلس هشتم در ادامه سخنرانی خود در مراسم چهل و ششمین سالگرد شهدای پانزده خرداد 42 در محل گلزار شهدای این واقعه سخن می‌گفت اظهار داشت: شهدای پانزده خرداد یک امتیاز نسبت به دیگر شهدا دارند و آن این است که آنها در روز به میدان مبارزه آمدند و جان بر کف نهادند که هیچ نشانه‌ای از پیروی انقلاب اسلامی وجود نداشت.
وی که شهدای قیام 15 خرداد 1342 را بنیانگذاران خط پیروزی و آغازگران راه انقلاب اسلامی معرفی کرد، افزود: از خصوصیات شهدای پانزده خرداد این است که هم قبل از انقلاب غریبانه و مظلومانه شهید شدند و هم با وجود فضل تقدم بر دیگر شهدا، بعد از انقلاب اسلامی تا اندازه‌ای فراموش شده و مهجور ماندند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم گفت: 15 خرداد یک روز فراموش نشدنی در تاریخ کشورمان است و خواهد بود و با وجود آنکه بخشی از جامعه وقایع آن روز را به یاد ندارند و بخش دیگری نیز در آن روزگار نبودند اما بزرگداشت شهدای این روز نشان می‌دهد که آنها همچنان در دل ملت ما جای دارند و مورد احترام هستند و مردم این سرزمین همواره به آنان وفادارند و اجازه نمی‌دهند یاد و خاطره آنها به فراموشی سپرده شود.
حداد عادل در ادامه به ذکر واقعه روز 15 خرداد 1342 اظهار داشت: خصوصیت 15 خرداد و تفاوت وقایع این روز با حوادث گذشته آن بود که در این روز حرکت انقلابی نیروهای مذهبی در کشور کلید خورد.
وی ادامه داد: بعد از شهریور 1320 که بساط دیکتاتوری رضاخان از کشورمان برچیده شد مردم ایران دوباره پای به عرصه فعالیت‌های سیاسی گذاشتند و مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها تحت عنوان حزب توده و ملی‌گراها در قالب جبهه ملی فضای سیاسی کشور را به دست گرفتند اما فعالیت‌ سیاسی مذهبی‌ها در ابتدا مانند تحرکات این دو طیف چندان گسترده نبود.
"حدود 21 سال از شهریور 1320 تا 1341 طول کشید تا در این سال حضرت امام خمینی (ره) در قم از مقام مرجعیت و به عنوان فقیه عالیرتبه به عنوان یک مبارزه صریح و تمام عیار و رو در رو با شاه شد.
وی خاطرنشان کرد: پیش‌تر روحانیونی چوت آیت‌الله کاشانی و مرحوم طالقانی در مبارزه سیاسی با رژیم شرکت داشتند ولی تفاوت آنها با حرکت امام آن بود که امام از موضع مرجعیت پای به عرصه سیاست گذاشت و از سطح یک مرجع تقلید صاحب رساله که صدها نفر را در حوزه تربیت کرده بود به مقابله با شاه پرداخته بود که این حرکت معنا داشت.
"البته پیش‌تر در چنین سطحی دین و سیاست گره خورده و نتیجه داده بود و در قیام مردم ایران در واقعه تنباکو در دوره ناصرالدین شاه به رهبری میرزای شیرازی تمام نقشه انگلیس بر باد رفت و قدرت ناصرالدین شاه در برابر مرجعت کارساز نبود و حتی در دربار کسی جرات نداشت خلاف رای فقیه زمان عمل کند که این موضوع نشانگر تاثیر فتوای مرجعیت در موضوعی سیاسی بود. "
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تجربه تحریم تنباکو و توتون در عصر قاجاریه نشان داد اگر مبارزه سیاسی با نفوذ و قدرت مرجعیت همراه شود مردم از مرجعیت و فقاهت اطاعت می‌کنند و چنین مبارزه‌ای اثربخش است.
و امام با بینش دقیق خود با استفاده از این ظرفیت بسیار عظیم پای در راه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی نهاد.
حداد عادل افزود: حضرت امام با تیزبینی وضعیت روزگار خود را درک کرد و متوجه نوکری رژیم شاه در برابر آمریکایی‌ها شد و دید که پادشاه یک کشور اسلامی پشتیبان اسرائیل است و دست جاسوس‌ها را در فعالیت‌های نظامی و حامیان این رژیم را در فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی کشور باز گذاشته و از لایحه انجمن ایالتی و ولایتی شرط سوگند به قرآن را حذف کرده و از همان زمان احساس خطر کردند.
رئیس سابق مجلس گفت: امام خمینی (ره) مبارزه با رژیم پهلوی را از پاییز 1341 آغاز کرده است و علما و مردم را علیه رژیم بسیج کرده‌اند و تلگرافی در اعتراض به عملکرد شاه به دربار فرستادند که رژیم مجبور به عقب‌نشینی شد اما درگیری‌ها ادامه یافت.
حدادعادل افزود: در دوم فروردین 1342 مصادف با روز شهادت امام صادق (ع) رهبر مذهب تشیع عمال رژیم و کماندو‌ها به مردم و طلابی که در مدرسه فیضیه عزاداری برپا کرده بودند حمله کردند و بسیاری را مورد ضرب و شتم قرار دادند و برخی نیز در این واقعه به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: اوائل خرداد همان سال که مصادف با اول محرم بود حضرت امام وعاظ انقلابی را برای آگاهی مردم از عملکرد سیاه و کثیف شاه در سراسر کشور بسیج کرد و از هفتم محرم انتقادها و حمله به دستگاه شاه در کشور شروع شد.
"در گذشته دستجات عزاداری از محرم در محلات بصورت پراکنده برگزار می‌شد اما عاشورای سال 42 یعنی در روز 13 خرداد با تدبیر حضرت امام دستجات مذهبی در میدان قیام یکجا تجمع و حرکتی را آغاز کردند و در واقع تظاهرات بزرگ سیاسی علیه رژیم راه انداختند. "
نماینده تهران در مجلس هشتم گفت: رژیم شاه در 14 خرداد 42 حضرت امام را دستگیر کرد و در روز 15 خرداد نیز واقعه کشتار خونین مردم ورامین به وقوع پیوست و شاه تصور کرد با سرکوب کردن مردم پرونده قیام 15 خرداد بسته شد اما امام خمینی (ره) مبارزه را ادامه دادند.
حداد عادل افزود: حرکت بعدی امام اعتراض شدید به کاپیتولاسیون بود که رژیم مجبور شد امام را دستگیر و به ترکیه و سپس نجف تبعید کند اما حضرت امام در همان دوران ضمن تداوم اعتراضات به رژیم شاه به تدوین ولایت فقیه پرداختند.
وی ادامه داد: حضرت امام در دوران تبعید با مبارزین و روحانیت مبارز ارتباط گسترده برقرار کرد و بالاخره در 22 بهمن 57 خون و شهدای مظلوم قیام 15 خرداد و مدرسه فیضیه به ثمر نشست و منجر به پیروزی باشکوه و افتخار آفرین نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.
رئیس سابق مجلس در پایان گفت: که امروز بعد از 30 سال اگرچه امام راحل در میان ما نیست و بیستمین سال فراغ او را به سوگ می‌نشینیم اما چراغی که آن حضرت و شهدای انقلاب بر افروخته‌اند روشن‌تر از همیشه می‌درخشد و ایران اسلامی در پرتو رهنمودهای حکیمانه معمار کبیر انقلاب رهبری داهیانه فرزند خلف آن عزیز مسیر عزت و پیشرفت را می‌پیماید.
براساس این گزارش پیش از سخنرانی حداد عادل در ایین بزرگداشت شهدای 15 خرداد 42 آیت‌الله وحیدی گلپایگانی نماینده ولی فقیه در جنوب شرق استان تهران گزارشی در خصوص عملکرد ستاد بزرگداشت شهدای قیام پانزده خرداد 42 ارائه کرد و خواستار ایجاد ساختمانی در محل گلزار شهدای این واقعه برای فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با تاریخ انقلاب شد همچنین با حضور رئیس سابق مجلس شورای اسلامی لوح یادبودی به خانواده شهدای قیام پانزده خرداد تقدیم شد و سپس مسئولان ستاد بزرگداشت شهدای پانزده خرداد مورد تقدیر قرار گرفتند و ادای احترام غلامعلی حداد عادل نسبت به مقام شامخ شهدای این واقعه تاریخی پایان بخش مراسم بود.



نوشته شده در شنبه 88 خرداد 16ساعت ساعت 10:8 صبح توسط منتظر| نظر بدهید
طبقه بندی: اصلاحات انتخابات حداد عادل

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin