سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

دبیر مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی گفت: رئیس جمهور پس از 30 سال از تصویب قانون اساسی به خواسته مردم آذربایجان پاسخ مثبت داد.‌

محمدرضا حاج‌اصغری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز از اقدام رئیس‌ جمهور نسبت به صدور دستور تدریس زبان و ادبیات ترکی در دانشگاه‌ها تقدیر کرد و افزود: اصول 19 و 15 قانون ‌اساسی از اصول معطل مانده و بسیار مهم قانون ‌اساسی بودند که تا به حال اجرا نشده بود.
دبیر مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی افزود: به موجب این اصول، قومیت‌های مختلف ایرانی می‌توانند به گویش و زبان محلی خود بخوانند و بنویسند که خوشبختانه برای نخستین ‌بار در تاریخ انقلاب اسلامی، در روزهای اخیر به همت رئیس‌ جمهور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.
وی در خصوص دستور و عنایت رئیس جمهور در زمینه تدریس زبان و ادبیات ترکی در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: این امر یکی از اصولی بود که در قانون اساسی مطرح بوده اما متاسفانه تا زمان دولت نهم به آن توجهی نشده بود.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: اما آنچه پس از دستور رئیس جمهور لازم است تا اقدام ایشان اجرایی شود، این است که باید نهادهای تصمیم‌گیر و دست‌اندرکار در این زمینه به کمک آمده و ساز و کار لازم برای کاربردی شدن این دستور را فراهم کنند.
وی ادامه داد: باید هر چه زودتر مقدمات این کار بزرگ فراهم شود تا ما در سال جدید تحصیلی شاهد آن باشیم که این اصل احیا شده در دانشگاه‌های کشور اجرایی شود.
حاج‌اصغری ضمن تقدیر از رئیس جمهور عنایت ایشان در حق مردم آذربایجان را مهم ارزیابی کرد و گفت: این دستور رئیس جمهور قطعاً موجب خوشحالی مردم آذربایجان خواهد شد زیرا پس از سال‌ها به دغدغه و خواسته قلبی ایشان پاسخ مثبت داده است.
دبیر مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی همچنین از دستور رئیس جمهور که طبق آن ترجمه ترکی دیوان حافظ به همت شاعر خوش ذوق آذربایجانی «طیب مشکینی» که بسیار روان و دلپذیر نیز است، چاپ خواهد شد و دل مردم غیور و حق‌شناس آذربایجان را بسیار شاد و خرسند کرده است، تقدیر و تشکر کرد.



نوشته شده در شنبه 88 خرداد 16ساعت ساعت 10:5 صبح توسط منتظر| نظر
طبقه بندی: احمدی نژاد انتخابات آذربایجان

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin