سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

11 سئوال مطرح شده در روزهای اخیر در جامعه از جامعه اسلامی دانشگاه تبریز همزمان با سفر میرحسین موسوی به تبریز منتشر شد.‌‌

به گزارش خبرگزاری فارس ، جامعه اسلامی دانشگاه تبریز امروز با انتشار 11 سئوال از میرحسین موسوی، کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری خواستار پاسخگویی به برخی مسائل مطرح شده در روزهای اخیر در جامعه شد

در این 11 سئوال که نسخه‌ای از آن در اختیار دفتر خبرگزاری فارس در آذربایجان شرقی قرار گرفته، آمده است: اینک که به فضل الهی در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته‌ایم و شور و نشاط انتخاباتی در جای جای کشور دیده می‌شود، ضروری است با طرح نظرات و عقاید گوناگون، فضا برای حضور حداکثری مردم فراهم شود و ما نیز به نمایندگی از طرف قشر اعظم جامعه برآن شدیم تا برای شفاف‌سازی فضای انتخابات، سئوالاتی را در مورد عملکرد مهندس موسوی در سی سال اخیر مطرح کنیم:

آقای موسوی!
1 – استحضار دارید که عشق به ولایت و ائمه معصومین و برگزاری مجالس شکوهمند عزاداری از نقاط فخر ملت آذربایجان در طول اعصار و دوران بوده است. از طرف دیگر فیلم اهانت جناب آقای خاتمی به مداحی آذربایجان (اردبیل) که در واقع توهین به شعور ملت آذربایجان بوده و باعث آزردگی گسترده خاطر میلیون‌ها آذری زبان شده است. مردم انتظار دارند موضع شفاف شما را در ارتباط با این اقدام حامی اصلیتان بدانند.
انتظار می‌رود موضع رسمی خود را در قبال این جریان بیان کنید.

2 – همانطور که استحضار دارید، آقای احمدی‌نژاد هم در تبلیغات سال 84 و هم امسال بحث توکل به خدا و اتکا به اراده ملت را مطرح کرده‌اند و خود را وامدار هیچ گروه و جریان سیاسی نمی‌دانند. این در حالی است که جناب‌عالی حمایت آقای خاتمی و آقای هاشمی را از افتخارات خود دانسته و به فراخور موقعیت برای جلب حمایت جریان‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی، چراغ سبز نشان داده‌اید. به نظر ما اکنون آرایش اصولگرایی و اصلاح‌طلبی دیگر مرزبندی سیاسی کشور نیست و مرزهای عدالت و ضدعدالت بر کشور حکمفرما شده است و آنان که با پیاده شدن عدالت در جامعه روند کاریشان مختل می‌شود، شعار «نه احمدی‌نژاد» را برگزیده‌اند.
سئوال ما این است که آیا انتخابات دهم، مرحله دوم انتخابات نهم نیست و آیا رقابت اصلی میان احمدی‌نژاد و هاشمی نیست؟

3 – آقای سراج‌الدین موسوی که اکنون از فعالان و مسئولان ستاد شما هستند، در دوران نخست وزیری جناب‌عالی از فرماندهان کمیته انقلاب اسلامی بوده و همان کسی است که بخشنامه‌ای را که « جمع کردن دختران و پسران بد حجاب از سطح شهر، عدم صدور گواهینامه و ویزا و ... برای زنان و مردان بدحجاب، کوتاه کردن اجباری موهای پسرانی که از حد متعارف بلند بود و ... » از مفاد آن بوده‌اند، ابلاغ کرد و باعث شد تا اعتراض‌های زیادی در جامعه از این جریان صورت گیرد و این در حالی بود که طرح مبارزه با بدحجابی از حمایت قاطع جناب‌عالی برخوردار بود و باعث شد تا حضرت امام (ره) فرمان هشت ماده‌ای خود را در دفاع از حقوق شهروندی ابلاغ کنند. سئوال این است که آیا این آقا تغییر کرده‌اند یا شما روند متضادی را در حال و آینده پیش خواهید گرفت؟

4 – عمده‌ترین دلیلی که در توجیه حضور خود در انتخابات بیان می‌کنید، این است که « احساس تکلیف کردم » یا همفکران و جریانات منتسب به شما در جریان تبلیغات انتخاباتی از جملاتی همچون اسلام در خطر است، ایران به ویرانه تبدیل شده است و امثال این‌ها استفاده می‌کنند، بحث ما این است که جریان منتسب به شما 27 سال از سی سال عمر انقلاب اسلامی را در راس قدرت و حاکمیت بوده است و اگر قرار باشد ویرانی یا کاستی هم باشد، 27 سال آن سهم شماست و شما هم به جای آن که پاسخگوی 27 سال باشید، چطور شده که مدعی این سه سال شده‌اید، در دورانی که دشمنان نظام مقابل کوی دانشگاه رژه رفتند، بحث مشروعیت بخشی به هم جنس‌بازی مطرح شد، خروج از حاکمیت و حتی عبور از خاتمی در دستور کار بعضی‌ها قرار گرفت، اسلام و انقلاب به خطر نیفتاد ولی در دورانی که اندیشه اسلامی پشت نظام سلطه را به خاک مالید و مردم احساس راحتی می‌کنند، اسلام به خطر افتاده و شما و امثال شما احساس راحتی نمی‌کنند؟

5 – جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت سازمان مجاهدین غیر قانونی است، شما در واکنش به آن اعلام کردید که این نظر سیاسی است نه فقهی، آیا درباره تمام نظرات جامعه مدرسین این عقیده را دارید؟

6 – درآمد جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس 400 میلیارد دلار بوده و به اذعان بانک جهانی و تمام ارگان‌های مالی بین‌المللی، ارزش دلار به شدت پایین آمده و این عدد معادل 1600 میلیارد دلار فعلی است یعنی برای هر چهار سال 800 میلیارد دلار، با توجه به این که در آن دوران جمعیت ایران 36 میلیون نفر بوده و مصرف بنزین مصرفی کنونی بوده است و به عقیده کارشناسان حداکثر اگر نصف این مبلغ یعنی 400 میلیارد دلار صرف هزینه‌های جنگ شده، پاسخ دهید نصف بقیه صرف کدام عمران و آبادانی اساسی کشور و آذربایجان شده است؟

7 - از یک سو تظاهر به سادگی می‌کنید و با خودروی پراید به ثبت‌نام انتخابات می‌روید و از طرف دیگر با هواپیمای دربست به اصفهان سفر می‌کنید و شنیده می‌شود میلیاردها اموال بادآورده در ستاد شما هزینه می‌شود و به هر کدام از سران قبائل خوزستان برای جلب آرای آنان 10 میلیون تومان پول می‌دهید همچنین هزینه‌های ستاد آذربایجان نیز از این امر مستثنی نیست، لطفاً در این باره توضیح دهید.

8 – در دولت نهم میان‌گذر ارومیه به تبریز، آزادراه زنجان – تبریز، تسهیل در اجرای پروژه راه‌آهن تبریز به میانه، آغاز خط ریلی ارومیه به تهران از طریق جنوب استان آذربایجان شرقی، آغاز اجرای آزادراه تبریز – بازرگان، تامین آب مهرانه رود و تسریع در اجرای متروی تبریز با جدیت دنبال شده است و قرار است پالایشگاه دوم در تبریز اجرا شود، برنامه شما برای تبریز و آذربایجان چیست؟

9 – دیدگاه‌های شما بیشتر به صورت واکنشی و غیرعامل مطرح می‌شود ! برنامه‌های کنشی و اثباتی شما برای اداره کشور چه خواهد بود ؟ چرا در این زمینه کم‌تر توضیح می‌دهید؟

10 – برنامه‌های شما در زمینه‌های مختلف مبهم است، دولت نهم اولویت‌هایی مانند تامین رفاه عمومی، ایجاد عدالت اجتماعی، تامین امنیت شهروندان، ایجاد زیرساخت‌هایی در بخش‌های مختلف مانند حمل و نقل عمومی را به طور جدی پیگیری کرده است، اولویت‌های شما برای توسعه کشور چیست؟

11- آقای موسوی طی سندی به شماره 56346 دفتر اسناد رسمی شماره 284 حوزه ثبتی تهران، شش دانگ یک باب خانه چهار طبقه به متراژ جمعاً 1160 متر از اموال نخست وزیری به نام شما منتقل شده است، لطفاً در این مورد توضیح دهید.



نوشته شده در سه شنبه 88 خرداد 5ساعت ساعت 10:56 صبح توسط منتظر| نظر بدهید
طبقه بندی: تبریز انتخابات میرحسین

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin