سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

علیرضا زاهدی رئیس کمیته دانشجویی ستاد مردمی حامیان محمود احمدی‌نژاد و روح‌الله اسپنایی قائم مقام کمیته تبلیغاتی ستاد انتخاباتی کروبی بعد از ظهر امروز دوشنبه در دانشگاه علم و صنعت با موضوع انتخابات مناظره کردند.

در ابتدای این مناظره محمد اسپنایی با اشاره به حساسیت ریاست‌جمهوری دهم و اینکه دانشگاه بهترین مکان برای به چالش کشیدن و انتقاد از دولت است، گفت: دانشگاه باید مکانی ژرف‌نگر و بدور از هر گونه سطحی‌نگری باشد که با نگرش خاص خود به انتقاد محتوایی بپردازد و این بسیار حیرت‌انگیز است که ما هم‌اکنون در برخی از دانشگاه‌ها شعارهایی همچون درود باد بر ... و مرگ بر باد... هایی را می‌شنویم که بدور از شأنیت دانشگاه و بسیار ناخوشایند است.
وی در ادامه افزود: واقعیت این است که باید در دانشگاه‌ها به گفتمان‌ها و دیدگاه‌های افراد اهمیت داده شود و مورد احترام باشد چرا که عقاید و نظرات هر فرد قابل احترام است و هر کسی از ظن خود برداشتی دارد که باید محترم شمرده شود و دانشگاه جای ابراز سلایق شخصی نیست بلکه باید بحث‌ها به صورت علمی و اصولی پیگیری شود.
قائم مقام کمیته تبلیغاتی ستاد انتخاباتی با اشاره به چهار سال فعالیت دولت نهم ادامه داد: دولت نهم چهار سال کار کرده و کاستی‌های فراوانی داشته است، در مدیریت و برنامه‌ریزی فروگذاری کرده است و اولین ضعف آن نابودی سیستم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود و همه بحث ‌ما این است که باید در اداره کشور متخصصان و کارشناسان زیادی حاضر باشند و از ایراد نظر‌های شخصی و کنترل کشور به صورت شخص‌محور جلوگیری شود.
وی در ادامه افزود: کروبی 50 سال سابقه مبارزاتی و خدمت به انقلاب دارد و در طول زمان طاغوت زندانی سیاسی بوده است اما من اینک حرف از شخص نمی‌زنم و به این دلیل از کروبی حمایت می‌کنم که با تیمی زبده و کارآمد وارد میدان شده است ما در دولت دهم دولتی پیشرفت‌طلب و عدالت‌خواه می‌خواهیم که ملت را به سرمنزل مقصود برساند و در تمامی فعالیت‌هایش کارشناسانه و عاقلانه و برنامه‌محور حرکت کند.
و اقدام به تک‌روی و فرد محوری نکند.
اسپنایی با اشاره به نامه‌ 57 اقتصاد‌دان به دولت افزود: خیلی‌ها به دولت نهم نامه‌نگاری کرده‌اند که حذف سازمان مدیریت منجر به بی برنامه‌گی و هدر رفت منابع کشور می‌شود؛ نامه‌های بسیاری راجع ‌به عواقب زیان‌‌بار حذف شورای پول و اعتبار به نهاد ریاست‌جمهوری ارسال شد و خاطر نشان شد که در حوزه‌های بسیاری از جمله صنعت و سرمایه‌گذاری آسیب‌ خواهد خورد اما ترتیب اثری به این نامه‌ها داده نشد.

* زاهدی: برخی مسئولان در دوران اصلاحات از روی ترس واداده بودند

پس از سخنان حامی کروبی، علیرضا زاهدی رئیس کمیته دانشجویی ستاد مردمی حامیان محمود احمدی‌نژاد، گفت: ما هم‌اکنون حامی یک گفتمان هستیم و آن گفتمان، گفتمان انقلاب اسلامی است و به این دلیل تداوم دولت احمدی‌نژاد در بین گزینه‌های موجود را خیر‌الموجودین می‌دانیم و من منکر انتقادهای سازنده نیستم.
وی افزود: دانشجو باید انتقاد کند و از دولت مطالبه‌گری داشته باشد و هر کسی که در این نظام زندگی می‌کند این حق را دارد، اما باید پرسید چرا روزنامه اعتماد ملی که ارگان آقای کروبی است تا مدت‌ها از بردن نام رئیس‌جمهور خودداری می‌کرد؛ با این استدلال که چه معنی دارد که یک نفر که معلوم نیست که از کجا آمده بشود رئیس‌جمهور .
رئیس کمیته دانشجویی ستاد مردمی حامیان محمود احمدی‌نژاد در ادامه افزود: احساس عمومی جامعه چهار سال پیش این بود که انقلاب به دلیل دوری از ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل رو به رکود است و به همین دلیل بود که آن استقبال چشمگیر از فردی که شعارهای خود را آرمان‌های انقلاب قرار داده بود به وجود آمد.
زاهدی در ادامه با اشاره به اغتشاشات و تشنج‌های به وجود آمده در دوران اصلاحات افزود: ترس و وادادگی از سوی عده‌ای از مسئولان در دوره اصلاحات باعث ترس عمومی شده بود، روزانه ده‌ها اعتصاب صورت می‌گرفت و با راه‌انداختن تشنج‌هایی مانند 18 تیر، قتل‌های زنجیره‌ای، فحاشی در روزنامه‌ها و درگیری‌های روزانه جامعه رو به زوال و انحلال می‌رفت و این از دلایل اقبال گسترده مردم به سوی احمدی‌نژاد بود.
وی با اشاره به سیاست‌خارجی و چهره‌ ایران در عرصه بین‌الملل در زمان دولت اصلاحات اضافه کرد: در شرایطی بودیم که در یک سال قریب دوازده هزار متخصص به کشورهای آمریکای شمالی گریختند، در سعدآباد و پاریس دبیر شورای عالی امنیت ملی قرارداد ننگین دیگری امضاء کرد، جک‌استراو می‌گفت: حسن روحانی گفته است که تا ده سال دیگر فعالیت‌های هسته‌ای را کاملا تعلیق خواهیم کرد، بلر در سخنرانی خود گستاخانه می‌گفت ما هم‌ اکنون میوه جنگ عراق را در سعد‌آباد می‌چینیم و یا در جایی دیگر بوش به صراحت می‌گفت می خواهم ایران را تصرف کنم؛ ایران باید از صحنه گیتی حذف شود. در سالی که آن را سال گفتگوی تمدن‌ها می‌خواندند در دنیا به عنوان محور شرارت خوانده شدیم و این است از دستاوردهای دولت اصلاحات در عرصه بین‌الملل.
زاهدی در ادامه با اشاره به فعالیت‌ها و شرایط داخلی ایران در دوران اصلاحات افزود: دولت خاتمی به دلیل کمبود بودجه، عیدی خود را به کارکنان به تعویق انداخت و یا با منحل‌کردن شورای شهر تهران به شهری مانند شده بود که هیچ کس زمام کنترل آن را قبول نمی‌کند و مجلس نیز به دنبال الزام دولت برای تصویب طرح پروتکل الحاقی بود و در تلاش بودند برای زمین زدن دولت بعدی هزینه‌ها را برای آن دولت بالا ببرند که از جمله آن بخشش بدهی‌های واردکننده‌ها بود.
وی در ادامه افزود: نقدینگی در کشور به رقم بی‌سابقه 60 هزار میلیارد تومان رسیده بود و در جایی دیگر شاهد بودیم که تنها برای به پایان رساندن یک سوم فرودگاه امام دو میلیارد دلار هزینه می‌شد.
وزیر راه برای دکوراسیون دفتر خود 500 میلیون تومان هزینه کرده بود و برای انجام سفرهای خارجی رئیس‌جمهور وقت اقدام به خرید هواپیمایی مجلل پادشاه برونئی کرده بود و همچنین مهدی هاشمی با دریافت رشوه پنج میلیون و دویست هزار دلاری از شرکت‌های سوئدی آنها را در فازهای هفت و هشت پارس جنوبی سهیم کرده بود، این است دستاوردهای داخلی دولت اصلاحات و دولتی که به احمدی‌نژاد تحویل داده شد این چنین بود.

* اسپنایی: آیا افزایش قیمت نفت تأثیری در زندگی مردم داشته است؟

در ادامه این مناظره، اسپنایی قائم مقام کمیته دانشجویی ستاد انتخاباتی کروبی گفت: آقای زاهدی همه را زیر سئوال می‌برد و من وارد این بحث‌ها نمی‌شوم، بلکه من می‌خواهم برنامه ارائه بدهم. ایشان به کروبی دو مورد اتهام زده‌اند اول اینکه روزنامه اعتماد ملی با دولت برخورد خوبی ندارد در این باره باید بگویم نباید انتظار داشت روزنامه‌ای که منتقد دولت است از صبح و شب تعریف دولت را بکند و ذکر این نکته نیز ضروری است که باید بدانیم روزنامه‌های مخالف دولت یک درصد هم نیست در حالی که صدا و سیما در هفت کانال رپرتاژ آگهی تبلیغاتی آقای احمدی‌نژاد را پخش می‌کند و در هر بخش خبری وزرای ایشان به صحنه تلویزیون می‌آید.
وی در ادامه با اشاره به گفتمان مدنظر کروبی گفت: کروبی می‌گوید انتخابات باید آزاد، عادلانه و در فضای سالم برگزار شود به نحوی که میزان رأی ملت باشد. همان‌چیزی که امام(ره) و مقام معظم رهبری می‌خواهند و من نیز در عین حمایت از دولت آینده از آن انتقاد هم می‌کنم.
اسپنایی در ادامه افزود: دولتی که به احمدی‌نژاد داده شد 15 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت، معلوم نیست چه هزینه‌ای و کجا انجام شده و آیا این سرمایه‌ها نباید برای زیر‌ساخت‌های کشور استفاده شود؟ اگر مدیریت کارشناسی بود و به حرف متخصصان عمل می‌شود من تردیدی ندارم که چشم‌انداز بیست‌ساله در مدت ده سال پایان می‌گرفت، اما الان انتظار رسیدن چشم‌انداز بیست ‌ساله بالغ بر سی‌سال است.
وی در ادامه با اشاره به میانگین فروش نفت در دولت‌های گذشته و ارائه ارقام اضافه کرد: میانگین فروش نفت در چهار ساله اول خاتمی بشکه‌ای 17 دلار بود و در چهار‌ساله دوم اصلاحات به 18 دلار افزایش یافت، اما به یک‌باره در دولت نهم این میانگین به رقم هفتاد دلار رسید به طوری که سهم هر ایرانی از نفت پنج‌هزار و 500 دلار گزارش شده است باید دید آیا این افزایش درآمد کشور باعث افزایش قدرت شده است یا افزایش سرمایه و آیا سفره مردم کوچک‌تر شده است یا بزرگتر؟
اسپنایی ادامه داد: حساب ذخیره ارزی یعنی صندوقی برای حمایت از تولید و صادرات و گسترش زیر‌ساخت‌ها، اما دولت می‌گوید حساب ذخیره ارزی را نمی‌گویم چرا که محرمانه است اما باید گزارش بدهند که در کجاها خرج شده است.

* زاهدی: دولت‌های پیش نیز به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انتقاد داشتند

زاهدی با اشاره به گلایه‌ای که حامی کروبی از وی داشت، گفت: بنده نهادها را زیر سئوال نبرده‌ام و فقط عملکرد دولت قبل ومجلس قبل را مورد نقد وبررسی قرار داده‌ام.
وی در مورد تعطیلی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار داشت:‌ مسئولیت استخدام‌ها با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود و همچنین برنامه‌ریزی ارگان‌ها نیز به عهده این سازمان بود اما پاسخ‌گوی آن استاندار بود و این لزوم پاسخگویی دولت در همه زمینه‌ها را زیر سئوال می‌برد مثلاً پروژه‌ای مانند پل ارومیه را چه کسی بهتر می‌تواند برنامه‌ریزی و اجرا کند، استاندار آذربایجان غربی یا یک کارشناس مدیریت و برنامه‌ریزی که در تهران در دفتر خود مشغول کار است؟
زاهدی با بیان اینکه نامه‌های بسیاری است که عملکرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مورد نقد قرار می‌دهد، اظهار داشت: یک نمونه نامه‌ای از روغنی زنجانی است که در زمان جنگ به نخست‌وزیر وقت نگاشته شده و در آن محدودیت وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را طلب کرده است.



نوشته شده در سه شنبه 88 خرداد 5ساعت ساعت 10:53 صبح توسط منتظر| نظر
طبقه بندی: دانشجو انتخابات مناظره دانشگاه

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin