سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























فردا از آن ماست (موج سوم )

روشنفکران در ایران همواره دچار یک نوع دوگانگی در رفتار و احوالات بوده اند. در صحنه سیاسی نیز اصلاح طلبان مدعی هستند که تنه به تنه روشنفکری جدید می زنند و بدین بهانه شلاق نقد خود را همواره بر پیکر اعتقادی و فکری جامعه خود فرو می آورند. گاهی به رفتار های عادی مردم، گاهی به مراسم مذهبی و سنتهایشان و گاهی به دینشان ایراد می گیرند و گاهی هم به قیافه و راه رفتن آنها.

اما بسیار مشاهده شده است که در صحنه اجتماعی و سیاسی دچار نوعی تناقض خنده دار در رفتار و تفکرات خود شده اند.

 بارها اتفاق افتاده است که آنان تمام حرکات و سکنات عوامانه و پوپولیستی رئیس جمهور دلخواه خود را چنان با عبارات پر طمطراق ، تئوریزه کرده اند که گویی در دنیای متجدد فرا مدرن باید اینگونه می بود حتی اگر ابطحی بگوید بارندگی در کشور ما به خاطر وجود خاتمی است.
اما در دگر سوی اگر رئیس جمهوری دیگر جرات کند و در ابتدای سخنانش همچون بقیه شیعیان دوازده امامی نامی از آقا امام زمان (عج) ببرد به او حمله ور می شوند و او را به سوء استفاده از عقاید دینی متهم می کنند و یا اگر در بین مردم می رود او را به پوپولیست گرایی متهم می کنند و اگر ساده زیستی اختیار کند انگ ریا کاری به وی می چسبانند و الی آخر.

 نکته جالب اینجاست که اگر پای قدرت و منافعشان در میان باشد چنان یک شبه پوست می اندازند و از خود بیخود می شود که قالب نشان دار و پرستیژ روزمره خود را به کل به فراموشی می سپارند.
مدتی است رقابت ها آغاز شده  است. میرحسین را می بینی که قبل از شروع تبلیغات رسمی راهی سفرهای استانی شده در حالیکه شال سبزی بر گردن می اندازد و دست عیال محترمه خود را نیز در تمام جلسات در دست دارد.

حال تصور کنید که اگر احمدی نژاد چنین اقداماتی انجام می داد همین قوم چه انگ ها که بر او نمی زدند.
سفرهای استانی و استقبال مردم از او را که با صفت های خاص مورد نوازش قرار داده اند. اما اگر زبانم لال از یک نماد دینی مانند همین شال سبز برای تبلیغات خود استفاده می کرد می گفتند: سوء استفاده از نمادهای دینی برای اهداف دنیوی ، حرکات پوپولیستی با سوء استفاده از یک سنت دینی ، استفاده ابزاری از اعتقادات مردم ، عوام فریبی ، دین در خدمت دنیا ، نمادهای سنتی که ریشه در دین دارند نه تنها افیون توده ها، بلکه افیون دولتها نیز هستند و دهها مورد دیگر



نوشته شده در پنج شنبه 88 اردیبهشت 31ساعت ساعت 11:37 صبح توسط منتظر| نظر بدهید
طبقه بندی: انتخابات میرحسین شال سبز

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin